Αποκαλύπτεται: Η μυστική συμφωνία Google και Meta για την εκμετάλλευση εφήβων μέσω στοχευμένων διαφημίσεων
Μυστική συμφωνία έχουν συνάψει Google και Meta Platforms προκειμένου να διοχετεύσουν στοχευμένες διαφημίσεις σε εφήβους ηλικίας 13 έως 17 ετών, παρακάμπτοντας μάλιστα τους ίδιους τους κανόνες αναζήτησης της πλατφόρμας που έχουν σαν στόχο την προστασία των ανηλίκων.
Την αποκάλυψη έκαναν με δημοσίευμα-φωτιά οι Financial Times, έχοντας στα χέρια τους έγγραφα και στοιχεία.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τους FT, η Google συνεργάστηκε με την Meta σε ένα project marketing που είχε σχεδιαστεί ακριβώς για να στοχεύει χρήστες του YouTube ηλικίας από 13 έως 17 ετών προωθώντας τους διαφημίσεις που προωθούσαν το Instagram.
Η καμπάνια στο Instagram φαίνεται ότι στόχευσε εσκεμμένα μια ομάδα χρηστών που χαρακτηρίστηκαν ως «άγνωστοι» στο διαφημιστικό της σύστημα, ενώ η Google γνώριζε καλά ότι στην ουσία απευθυνόταν σε ανηλίκους, κάτω των 18 ετών. Παράλληλα, ελήφθησαν μέτρα ώστε να διασφαλιστεί πως οι πραγματικοί σκοποί της καμπάνιας θα μείνουν κρυφοί.
Παράλληλα, το project παρέκαμπτε τους κανόνες της Google που αποτρέπουν προσωποποιημένες διαφημίσεις που στοχεύουν σε ανηλίκους.
Για την υλοποίηση του project, οι δύο κολοσσοί εργάστηκαν με την Spark Foundry, την αμερικανική θυγατρική του γαλλικού διαφημιστικού κολοσσού Publicis. Μάλιστα το πρόγραμμα ξεκίνησε πιλοτικά από τον Καναδά από τον περασμένο Φεβρουάριο.
Σύμφωνα με το αποκαλυπτικό δημοσίευμα, το όλο σχέδιο βρισκόταν σε πλήρη ανάπτυξη όταν ο Μαρκ Ζάκεμπεργκερ εμφανίστηκε ενώπιον του αμερικανικού Κογκρέσου, τον περασμένο Ιανουάριο και απολογήθηκε δημοσίως σε οικογένειες, τα παιδιά των οποίων είχαν πέσει θύματα σεξουαλικής εκμετάλλευσης μέσα από τις πλατφόρμες social media της Meta.
Η συνεργασία των δύο σκληρά ανταγωνιστικών κολοσσών προκαλεί εντύπωση, ωστόσο δρομολογήθηκε μετά την απόφαση της Google να τονώσει περαιτέρω τα διαφημιστικά της έσοδα και την προσπάθεια που έκανε η Meta να ανακτήσει το ενδιαφέρον των νέων χρηστών για τις πλατφόρμες της σε ένα διάστημα που οι έφηβοι στρέφονταν όλο και περισσότερο σε έτερες πλατφόρμες όπως κυρίως το TikTok.
Το τελευταίο φαίνεται ότι επετεύχθη, δεδομένου ότι μόλις την περασμένη εβδομάδα ο Ζάκερμπεργκ δήλωσε προς τους μετόχους της εταιρείας πως η προσπάθεια προσέλκυσης περισσότερων χρηστών νεαρότερης ηλικίας, από 18 έως 29 ετών, φαίνεται ότι αποδίδει καρπούς.