Η εορτή του Αγίου Αρσενίου του Καππαδόκη στο Μουζάκι Καρδίτσας
Τη μνήμη του Αγίου Αρσενίου του Καππαδόκη τίμησε την Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2024, η Εκκλησία μας. Ο Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων Τιμόθεος, χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και τέλεσε τη Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Μουζακίου Καρδίτσας.
Προ της Απολύσεως τέλεσε το τεσσαρακονθήμερο ιερό μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως της ψυχής του μακαριστού Πρεσβυτέρου Ηλιού Καναβού.
Να αναφερθεί ότι ο Μητροπολίτης Τιμόθεος βρισκόταν στην δευτέρα ανακομιδή των ιερών Λειψάνων του Αγίου στην Κέρκυρα το 1995.
Ο Σεβασμιώτατος στην ομιλία του ανέφερε, ότι ο Απόστολος Παύλος, στο αποστολικό ανάγνωσμα από την Α’ Προς Γαλάτας επιστολή του, μας κάνει μια προσωπική εξομολόγηση και καταθέτει το βίωμα, την πίστη και την εμπειρία της Εκκλησίας περί των ιερών κειμένων, τόσο της Παλαιάς όσο και της Καινής Διαθήκης.
Ο Απόστολος Παύλος έστειλε την επιστολή του στους Χριστιανούς της Γαλατίας, προκειμένου να αντικρούσει τις διαβολές των ψευδοδιδασκάλων, σχετικά με το έργο και την προσωπικότητά του.
Τονίζει στην επιστολή του: «Γνωρίζω δὲ ὑμῖν, ἀδελφοί, τὸ εὐαγγέλιον τὸ εὐαγγελισθὲν ὑπ’ ἐμοῦ ὅτι οὐκ ἔστι κατὰ ἄνθρωπον·οὐδὲ γὰρ ἐγὼ παρὰ ἀνθρώπου παρέλαβον αὐτὸ οὔτε ἐδιδάχθην, ἀλλὰ δι’ ἀποκαλύψεως ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ».
Για να τους επιβεβαιώσει, ότι δεν ήταν το Ευαγγέλιο δική του επινόηση, τους επισημαίνει πως ενώ από τον υπερβάλοντα ζήλο του, ως οπαδός του Ιουδαϊσμού, εδίωκε την Εκκλησία του Χριστού, μετά την αποκάλυψη του Θεού έγινε Απόστολος των εθνών.
Στη συνέχεια ο Σεβασμιώτατος τόνισε, ότι τα βιβλία της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης είναι θεόπνευστα και όχι επινοήσεις ανθρώπων, γιατί σε αυτά αποκαλύπτεται το Πρόσωπο του ζώντος και αληθινού Θεού.
Ο άσαρκος Λόγος του Θεού στην Παλαιά Διαθήκη, έγινε στην Καινή Διαθήκη σεσαρκωμένος Λόγος, που ενηνθρώπισε, έζησε ανάμεσα στους ανθρώπους, δίδαξε, θαυματούργησε και σταυρώθηκε εκούσια, για να καθαρίσει με το αίμα Του την ανθρώπινη φύση από την πεπτωκυϊα κατάσταση και να την αγιάσει.
Πολλοί άνθρωποι διαχρονικά αμφισβητούν την εγκυρότητα των ιερών κειμένων, είτε γιατί αντιτίθενται οι ίδιοι στην παρουσία του Θεού και στην κλήση Του προς τους ανθρώπους, είτε γιατί τα φιλοσοφικά και πνευματικά ρεύματα τους επηρεάζουν αρνητικά.
Άλλοι άνθρωποι αποδέχονται το Ευαγγέλιο για κοινωνικούς και ηθικιστικούς λόγους, χωρίς να κατανοούν, ότι αποτελεί τον ζώντα και ενεργό λόγο του Θεού, που αποκαλύφθηκε και καταγράφηκε και μας δίδεται ως παρακαταθήκη αιωνίου ζωής μέσα στην Εκκλησία.
Όσοι άνθρωποι ακολουθούν το Ευαγγέλιο του Χριστού, ταυτίζουν τη ζωή τους μαζί Του και αγωνίζονται πνευματικά, ώστε να ζουν ευαγγελική ζωή.
Ο ευαγγελικός λόγος μένει απαραχάρακτος και αναλλοίωτος μόνο μέσα στην Εκκλησία, η οποία τον ερμηνεύει με την αποκάλυψη του Θεού και ως Χριστιανοί πρέπει μελετούμε τις ιερές γραφές, ώστε να βιώνουμε την παρουσία του Θεού στη ζωή μας.