Ροή Ειδήσεων

Πήραν «φωτιά» τα μπατζάκια του Χαλκηδόνος Εμμανουήλ από την ηγετική δήλωση του Ικονίου Θεολήπτου που ετοιμάζεται για τη μάχη της διαδοχής στο Φανάρι: «Οι υποστηρικτές της χειροτονίας διακόνισσας είναι βαθειά νυχτωμένοι».

Ο εκ των πολιών Ιεραρχών του Οικουμενικού Θρόνου Μητροπολίτης Ικονίου Θεόληπτος σχολίασε μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο Facebook την είδηση που έκανε το γύρο του κόσμου και αφορά την αυθαίρετη χειροτονία της διακόνισσας από τον Μητροπολίτη Ζιμπάμπουε Σεραφείμ.

Ο Σεβ. Μητροπολίτης Ικονίου, χωρίς να μασά τα λόγια του θέτει το θέμα στην σωστή εκκλησιαστική του διάσταση και υπογραμμίζει απερίφραστα ότι η Ορθοδοξία δεν έχει καμία ανάγκη τον θεσμό των διακονισσών. Θέτει μάλιστα καίρια ερωτήματα και καλεί τους υπαίτιους αυτού του σκανδαλισμού να συνέλθουν διότι η Ορθοδοξία μας έχει άλλα προβλήματα που πρέπει να λύσει και όχι να επαναφέρει θεσμούς που για 19 αιώνες κρίθηκαν άχρηστοι και γι΄αυτό έμειναν αδρανείς! Επίσης ο Σεβ. Ικονίου κ. Θεόληπτος σχολιάζει τον τρόπο της χειροτονίας στην Ζιμπάμπουε και τον χαρακτηρίζει ως απόλυτο εξευτελισμό! 

🔺ΙΔΟΥ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΙΚΟΝΙΟΥ

Με μεγάλη έκπληξη διάβασα στο διαδίκτυο ότι ένας Μητροπολίτης του δευτερόθρονου Πατριαρχείου Αλεξανδρείας χειροτόνησε μια διακόνισσα στην μακρινή Ζιμπάμπουε.

Αυθαίρετα μια Ορθόδοξος Εκκλησία προχώρησε κι επανέφερε ένα παλαιό θεσμό που έχει ατονίσει από τον 3ο αιώνα μ. Χ.

Πράγματι στους τρεις πρώτους αιώνας υπήρχε στην Εκκλησία ο θεσμός των διακονισσών, οι οποίες εκτελούσαν την εποχή εκείνη χρέη θα λέγαμε νεωκόρων στην Εκκλησία και κυρίως βοηθούσαν στις βαπτίσεις των γυναικών και έκαναν κοινωνικό έργο.

Μετά τον 3ο μ. Χ αιώνα όταν εισήχθη στην Εκκλησία ο νηπιοβαπτισμός ατόνισε ο θεσμός των διακονισσών.

Συν τω χρόνω βεβαίως εισήχθησαν στην Εκκλησία διάφορα σχήματα, άλλοι θεσμοί σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε εποχής.

Σήμερα π.χ. έχουμε τις φιλόπτωχες αδελφότητες στις ενορίες μας. Οι οποίες έχουν αναλάβει το κοινωνικό έργο της Εκκλησίας.

Έχουμε το νηπιοβάπτισμα. Άρα δεν χρειάζονται οι διακόνισσες. Τις έχουμε ανάγκη στην Ορθόδοξο Εκκλησία; Φυσικά και Όχι.

Μπορεί επισήμως να μην έχει καταργηθεί ο θεσμός αυτός, αλλά από τον 3ο αιώνα μέχρι τον 21ο πέρασαν νομίζω αιώνες και δεν υπάρχει στην Εκκλησία μας πλέον.

Άρα δεν είναι στην παράδοση μας κι ας λέγουν ορισμένοι ότι υπήρχε.

Κάτι το οποίο επί 19 ολόκληρους αιώνες δεν υπάρχει δεν μπορούμε να το επαναφέρουμε, λέγοντας ότι κάποτε υπήρχε.

Τότε ίσως υπήρχε ανάγκη αυτού του Θεσμού. Σήμερα μετά από 19 αιώνες δεν τον έχουμε ανάγκη.

Η Ορθοδοξία αντιμετωπίζει τόσα πολλά προβλήματα σήμερα, βάλλεται από παντού, είναι διχασμένη κι αντί να προσπαθήσουμε να λύσουμε αυτά τα προβλήματα, ασχολούμεθα να επαναφέρουμε έναν θεσμό που έχει ουσιαστικά καταργηθεί 19 αιώνες πριν.

Τι είναι αυτό, εάν δεν είναι οπισθοδρόμηση; Η Ορθόδοξος Εκκλησία είναι προοδευτική και προσαρμόζεται στις απαιτήσεις των καιρών.

Πότε δεν επιστρέφει πίσω! Εάν νομίζουν οι υποστηρικτές αυτού του θεσμού ότι είναι προοδευτικοί, είναι βαθειά νυχτωμένοι.

Το άλλο θέμα είναι ο τρόπος της χειροτονίας των διακονισσών που δεν έχει καμία μα καμία σχέση με αυτό που έγινε στη Ζιμπάμπουε.

Ας ανοίξουν βιβλία κι ας διδαχθούν τον τρόπο χειροτονίας. Αυτή η χειροτονία που έγινε είναι ο εξευτελισμός στον ανώτατο βαθμό της χειροτονίας των Διακόνων. Λυπάμαι πολύ που αναγκάζομαι να τα γράψω τόσο ωμά.

Αλλά αυτή είναι η αλήθεια. Το μόνο που μας έμεινε τώρα είναι να χειροτονούμε, σαν τους Αγγλικανούς, γυναίκες ιερείς και επισκόπους και να έχουμε αρχηγό της δήθεν Εκκλησίας τον πρόεδρο της δημοκρατίας εκάστου κράτους, όπως έχουν κι αυτοί τον βασιλέα τους σήμερα.

Να διορίζει εκείνος τον Πατριάρχη ή τους Αρχιερείς, δίχως εκλογές.

Αλίμονο στην μαρτυρική Ορθοδοξία μας σε τι χρόνους ζει. Σημεία των καιρών. Στώμεν καλώς, στώμεν μετά φόβου.