Ροή Ειδήσεων

Σύντροφος, ὄχι σύζυγος! Kαίριος και διακριτικός ΧΩΡΙΣ "παραχωρήσεις" για τον γκόμενο της Προέδρου της Δημοκρατίας ο Αρχιμανδρίτης Δανιήλ Αεράκης

Ὅποιος κατέχει ὑψηλή θέσι, ἔχει περισσότερες ὑποχρεώσεις. Καί ὅποιος βρίσκεται στήν ἀνώτερη θέσι, αὐτός (ἤ αὐτή) ὀφείλει νά εἶναι ὑπόδειγμα. Ἡ ζωή του (ἤ της) ἤ διδάσκει ἤ σκανδαλίζει. Ἤ στηρίζει ἤ γκρεμίζει. Δέν μπορεῖ π.χ. κάποιος νά μιλάη καί νά ύπερθεματίζη ὑπέρ τοῦ θεσμοῦ τῆς οἰκογένειας, καί ὁ ἴδιος νά ζῆ παράνομα.

• Πολλοί ἐκθειάζουν τήν Πρόεδρο της Ἑλληνικῆς Δημοκρατίας κ. Αἰκατερίνη Σακελλαροπούλου. Ἔχει - λένε- μεστό λόγο. Καί βρίσκεται μέ σύντομες φράσεις πάντοτε στήν οὐσία τῶν θεμάτων, ἰδίως σέ περιπτώσεις ἱστορικῶν ἐπετείων.

• Οἱ δυνατότητές της ξεδιπλώθηκαν καί στήν συνέντευξι πού παραχώρησε στόν διευθυντή τῆς «Καθημερινῆς» κ. Ἀλέξη Παπαχελᾶ.

Ὁ γνωστός δημοσιογράφος ἔθεσε τόν δάκτυλόν του καί ἐπί τόν τύπον ἑνός «ἥλου» (σημείου), πού συζητεῖται ἀπό πολλούς, ἀλλ’ ἀπό σεβασμό στόν θεσμό δέν πολυσχολιάζεται.
—Δημοσιογράφος:
«Ἐκτός ἀπό τό ὅτι εἶστε ἡ πρώτη γυναίκα Πρόεδρος, ἤρθατε στό Προεδρικό μέ τόν σύντροφό σας, πού δέν εἶναι σύζυγός σας. Ἀναρωτιέμαι, ἄν αὐτό ἔχει σοκάρει ἕνα μέρος τοῦ κόσμου καί πῶς σεῖς τό ἀντιμετωπίζετε; Καί δέν εἶναι ἁπλῶς “σύντροφος”. Εἶναι ἕνας ἄνθρωπος, πού παίζει ἕνα ρόλο στήν Προεδρία. Ὅλο αὐτό πῶς τό διαχειρίζεστε;».

—κ. Σακελλαροπούλου:
«Δέν βλέπω νά ὑπάρχει σχετικός προβληματισμός στήν κοινωνία. Στήν ἐπικοινωνία πού ἔχουμε καί ὅπου ἐμφανίζομαι μέ τόν σύντροφό μου, μέ τόν Παῦλο Κοτσώνη, δέν βλέπω νά ὑπάρχει ὁποιοσδήποτε προβληματισμός.
Μήν ξεχνᾶμε, ὅτι στήν Εύρώπη καί στήν Ἀμερική αὐτά εἶναι τελείως ξεπερασμένα. Καί πάλι πιστεύω, ὅτι ἔχουν συγκεκριμένη στόχευση ὅσοι τυχόν ἐμφανίζονται ἐνοχλημένοι.
Ἡ ἐποχή μας ἔχει πραγματικά ἀφήσει αὐτές τίς προκαταλήψεις καί τίς ἐπιφυλάξεις καί τά στερεότυπα πίσω. Ἐπίσης, ὡς πρός τόν ρόλο, πιστεύω ὅτι σέ μιά τόσο σημαντική θέση καί μέ τέτοια εὐρύτητα ὑποχρεώσεων -πέρα ἀπό τό ὅτι ὁ καθένας ἔχει ἀνάγκη τόν σύντροφό του στή ζωή του, ὅσοι ἀπό ἐμᾶς ἔχουν ἕναν σύντροφο- εἶναι τό πιό χρήσιμο πράγμα.
Ὁ συγκεκριμένος ἄνθρωπος, γιά ὅσους τόν γνωρίζουν, ἔχει προσωπικότητα καί δέν θά ἤθελα νά μιλήσω ἐγώ γι’ αὐτόν, γιατί θά τόν φέρω σέ δύσκολη θέση. Ἀλλά ὅσοι τόν ξέρουν, τόν ἐκτιμοῦν. Ἄρα μπορεῖ νά προσφέρει. Ἄφησε, ἄλλωστε, ὅ,τι εἶχε κάνει ἕως τότε, γιά νά ἔρθει νά στηρίξει τή θητεία μου ὡς Προέδρου, νά ὑποστηρίξει τή σύντροφό του. Καί αὐτό τό ἐκτιμῶ ἰδιαίτερα καί εἶναι ἀναγκαῖο, καί εἰλικρινά πιστεύω ὅτι δέν ἀπασχολεῖ τήν κοινωνία».

• Νομίζουμε, ὅτι ἡ εὐρύτητα τής κυρίας Προέδρου θά ἐπιτρέψη συντόμους σχολιασμούς.
Λέτε, ὅτι ἡ ἐπικοινωνία σας μέ τήν κοινωνία, ὅταν συνοδεύεστε ἀπό τόν σύντροφο τοῦ παρανόμου δεσμοῦ σας, δέν σᾶς ἔχει φανερώσει ὁποιονδήποτε προβληματισμό.
Δηλαδή, τί θά θέλατε; Σέ έπίσημες ἐμφανίσεις σας μέ τόν ἄνδρα σας, πού δέν εἶναι ἄνδρας σας (Ἰωάν. ε' 18), νά βρῆ κάποιος άπό τό πλήθος τρόπο νά σᾶς πλησιάση καί νά σᾶς φωνάξη αὐτό πού φώναζε ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Βαπτιστής στόν Ἡρώδη, πού συζοῦσε παράνομα: «Οὐκ ἔξεστί σοι» (Μάρκ. στ' 18);
Νά εἶστε βέβαιη, ὅτι μεγάλο μέρος τού λαοῦ μας δέν ἔχει συνειδησιακά συνυπογράψει τή μοιχεία ώς νόμιμη συμβίωσι. Ἁπλῶς δέν μπορούν νά σᾶς τό ποῦν. Σείς ὅμως τό γνωρίζετε.
• Γνωρίζετε καί ἐκεῖνο πού ὁ ἀπόστολος Παῦλος λέει σαφῶς καί εὐθαρσῶς: «Εἴ τις τοῦ ἰδίου οἴκου προστῆναι οὐκ οἶδε, πῶς κοινωνίας μεγάλης ἐπιμελήσεται;» (Α' Τιμ. γ' 5).
• Μᾶς λέτε, ὅτι στήν Εὐρώπη καί τήν ’Αμερική ό τρόπος πού συζεῖτε μέ ἕνα «σύντροφο» εἶναι ξεπερασμένος. Μόνο πού ξεχνᾶτε ὅτι δέν ἔχουμε τά ἤθη καί τά ἔθιμα, τούς τρόπους καί τίς παραδόσεις, ἄλλων κρατῶν. ’Εδῶ εἶναι Ἑλλάδα. Καί στήν Ἑλλάδα ὑπάρχει παράδοσις χριστιανική, μέ κανόνες τιμιότητας. Καί σεῖς ἄλλωστε, ώς καλός δικαστής, θά γνωρίζετε, ὅτι ἡ οἰκογένεια εἶναι τό θεμέλιο τῆς Ἑλληνικῆς κατ’ ἐξοχήν κοινωνίας.
• Πάντως δικαίωμά σας εἶναι νά ζῆτε ώς διαζευγμένη μέ ὅποιον θέλετε. ’Εκεῖνο, πού δέν ἔχει κανείς δικαίωμα, εἶναι νά ἀποκαλῆ «προκαταλήψεις» τήν πιστή τήρησι τοῦ θελήματος τοῦ Θεοῦ γιά τόν θεσμό τοῦ γάμου. Αὐτό, νομίζουμε, ὅτι ἐξερχόμενο άπό τό στόμα ’Ανωτάτου Ἄρχοντος, δέν ἐμποιεῖ ἰδιαίτερη τιμή.
Ἡ ἀρετή καί ἡ τιμιότητα δέν είναι «προκαταλήψεις». Εἶναι ὅ,τι πιό ὡραῖο ἔχει αὐτός ὁ τόπος.