Ροή Ειδήσεων

Σύντεκνε Ανδρουλάκη, πρι τήνε πάθεις, άκου πράμα: "5.000.000 εκατομμύρια και το υπουργείο Συγκοινωνιών" για χάρη της ομαλότητας της χώρας ετάζανε από του Μητσοτάκη

Ο αείμνηστος βουλευτής των Χανίων Γιάννης Βαλυράκης κατήγγειλε απόπειρα εξαγοράς του. Παρουσίασε μάλιστα και κασέτα στον εισαγγελέα.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της εποχής ο βουλευτής Χανίων της  Ε.Κ. κ.  I.  Βαλυράκης, παρουσιάστηκε στον εισαγγελέα πλημμελειοδικών Χανίων κ. Θάνο, ο  οποίος  διενεργεί προκαταρκτική εξέταση για την υπόθεση της απόπειρας εξαγοράς και του παρέδωσε ταινία μαγνητοφώνου η οποία περιέχει τηλεφωνική συνδιάλεξη που έγινε στις 7 Απριλίου μεταξύ του εξαδέλφου του εμπόρου κ. Γ. Βαλυράκη και του κ. Μ. Βλαστάκη εμφανιζομένου ως υπαλλήλου του ιδιαιτέρου γραφείου του κ. Κ. Μητσοτάκη.

• Από το περιεχόμενο της μαγνητοταινίας, που σημειωτέον άκουσε και ο εισαγγελεύς κ. Θάνος, προκύπτει - όπως τονίζει ο βουλευτής κ. Γ. Βαλυράκης - ότι η τηλεφωνική συνδιάλεξη ανεφέρετο σε πρόταση προσχωρήσεώς του στην κυβέρνηση.

• Ο  βουλευτής  κ. Γ. Βαλυράκης  δήλωσε  κατά την έξοδό του από την εισαγγελία Πλημμελειοδικών Χανίων ότι καταθέτει μήνυση εναντίον του κ. Βλαστάκη «επί δυσφημήσει».

• Αποσπάσματα από την μαγνητοφωνημένη  συνδιάλεξη  Μιχ.Βλαστάκη - Γ.  Βαλυράκη (εξαδέλφου  τον  βουλευτού) παραθέτουμε κατωτέρω:

Γ. ΒΑΛΥΡΑΚΗΣ: Εμπρός.

Μ. ΒΛΑΣΤΑΚΗΣ: Ο κ. Γιώργος; Καλησπέρα σας. Βλαστάκης...

ΒΑΛ.: Καλησπέρα κ. Βλαστάκη τι κάνετε;

ΒΛΑΣΤ.: Χρόνια πολλά και καλά...

ΒΑΛ.: Νά είστε καλά. Πώς πάει ο καιρός εκεί πάνω;

ΒΛΑΣΤ.: Καλούτσικος. Λίγες ψιχάλες...

ΒΑΛ.: Εδώ έχομε λιακάδα...

ΒΛΑΣΤ.: Για να μπούμε στο θέμα κ. Γιώργο.

ΒΑΛ.: Ορίστε.

ΒΛΑΣΤ.: Ε, σας είπε τίποτα ο Παπαδάκης για τον κουμπάρο μου το Γιάννη;

ΒΑΛ.: Ναι προ καιρού μου είχε κάνει μια συζήτηση εκεί πέρα, εγώ βέβαια στον βουλευτή δεν είπα τίποτα.

ΒΛΑΣΤ.: Ναι.

ΒΑΛ.: Εσύ τι θέλεις να μου πης πάνω - κάτω;

ΒΛΑΣΤ.: Τι  σκέπτεται να κάνει βρε παιδάκι μου αυτός ο άνθρωπος. Θα παραμείνει έτσι;

ΒΑΛ.: Δεν ξέρω Μιχάλη μου  τι να σου πω, εσύ δεν έχεις τίποτα να μου πεις;

ΒΛΑΣΤ.: Εγώ αυτό σε ήθελα ας πούμε  εάν  τυχόν  να πούμε θέλη να κάνη καμμιά προσχώρηση αυτό σε ήθελα.

ΒΑΛ,: Τίποτε άλλο;

ΒΛΑΣΤ.: Να πέσωμε σε συζητήσεις να συζητήσωμε να δω και τα λοιπά.

ΒΑΛ.: Μιχάλη μου δεν ξέρω.

ΒΛΑΣΤ.: Πάντως είναι αμαρτία να χαραμισθή αυτός ο άνθρωπος βρε Γιώργο το καταλαβαίνεις;

ΒΑΛ.: Εμένα με καλέσανε προχθές, στο γραφείο του Παπαδάκη ο Παπαδάκης και δυο - τρεις. Εκεί πέρα τους είχανε στείλει φαίνεται από την Αθήνα, δεν ξέρω ποιοί ήτανε, εν πάση περιπτώσει και μου είπανε ότι δίναν 5.000.000 εκατομμύρια και το υπουργείο Συγκοινωνιών. Εγώ βέβαια  δεν του είπα  τίποτα του  ανθρώπου διότι καταλαβαίνω ότι είναι...

ΒΛΑΣΤ.: 'Ακουσε να δης...

ΒΑΛ.: Ορίστε.

ΒΛΑΣΤ.: Από μένα θα ακούσης   συγκεκριμένα   πράγματα. Εάν ο Γιάννης θα θελήση να κάνη ένα τέτοιο πράγμα...

ΒΑΛ,: Ναι.

ΒΛΑΣΤ.: Τότε θα αρχίσωμε ας πούμε το τι θέλει, καταλαβαίνεις Γιώργο μου, κάτι σταθερό που θα   δημιουργηθή αυτός ο άνθρωπος. Εγώ ένα έχω να σου πω,  να του τα θέσουμε επί τάπητος. Κάτω τα χαρτιά...».

Βιογραφικά στοιχεία Ιωάννης Βαλυράκης (1904 - 18 Μαΐου 1971), του Ιωσήφ. 

Ήταν Έλληνας στρατιωτικός, αντιστασιακός και πολιτικός. Υπηρέτησε ως βουλευτής.

Σταδιοδρόμησε ως αξιωματικός του Στρατού, πολεμώντας στον Ελληνοϊταλικό Πόλεμο και την περίοδο της Κατοχής ανάπτυξε έντονη αντιστασιακή δράση, πολεμώντας με τον ΕΛΑΣ. Όπως ανέφερε σε συνέντευξή του ο ίδιος, πολέμησε στο ΕΑΜ με τον βαθμό του Λοχαγού εναντίον των Γερμανών και όχι ως μέλος οποιασδήποτε κομματικής παράταξης.

Εξελέγη βουλευτής Χανίων, το 1964 με την Ένωση Κέντρου.

Το 1965 απέρριψε πρόταση να στηρίξει την κυβέρνηση του Στέφανου Στεφανόπουλου, κάτι που κατήγγειλε ο ίδιος στη Βουλή μαζί με τον βουλευτή Πιερίας Θεόφιλο Καμπερίδη.

Κατά την περίοδο της χούντας διώχθηκε και φυλακίστηκε, μαζί με άλλους αντιστασιακούς. Πέθανε σε ηλικία 67 ετών έπειτα από καρδιακό νόσημα, στο νοσοκομείο των Χανίων, το 1971.

Ο γιος του, Σήφης Βαλυράκης (1943-2021), εξελέγη αργότερα βουλευτής και έγινε υπουργός στις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ.

Πηγή, από το βιβλίο του Χάρη Κ. Πασβαντίδη (2η έκδοση - 1991) Ο Εφιάλτης (σελ. 180-183)