Ροή Ειδήσεων

Αρχιεπισκοπή Αμερικής. Κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της Δανιμαρκίας: Καταδίκη του πρώην εκτελεστικού διευθυντή των οικονομικών του θρησκευτικού ιδρύματος Ιερώνυμου (Τζέρη) Δημητρίου

Του Θεοδώρου Καλμούκου/ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΚΑΣ

ΒΟΣΤΩΝΗ.- Δικαστήριο της Νότιας Περιφέρειας Νέας Υόρκης με απόφαση του την Τετάρτη 2 Αυγούστου 2023 επέβαλε την ποινή της διετούς επιτήρησης (probation), τέσσερις μήνες κατ’ οίκο περιορισμό και πάνω από εκατό ώρες υπηρεσίας για κοινή ωφέλεια, για τις κατηγορίες διαχείρισης στην Αρχιεπισκοπή Αμερική υπό την ιδιότητα του ως γενικού διευθυντή της διοίκησης και διευθυντή των οικονομικών.

Η υπόθεση πηγαίνει πίσω στα έτη 2017 – 2018. Πληροφορίες του «Εθνικού Κήρυκα» αναφέρουν ότι η ασφάλεια της Αρχιεπισκοπής κατέβαλε αποζημίωση σ’ αυτήν για να καλυφθεί μέρος του ποσού που ζημιώθηκε η Αρχιεπισκοπή.

Θα ακολουθήσουν λεπτομέρειες, ωστόσο σύμφωνα με το site hellasjournal.com (26-11-2019) η Αρχιεπισκοπή Αμερικής είχε εκδώσει την ακόλουθη Ανακοίνωση για τη σύλληψη του Ιερώνυμου «Τζέρυ» Δημητρίου:

Σήμερα, μάθαμε ότι ο Εισαγγελέας των Ηνωμένων Πολιτειών για τη Νότια Περιφέρεια της Νέας Υόρκης και το Γραφείο της Νέας Υόρκης της Υπηρεσίας Ταχυδρομικής Επιθεώρησης των ΗΠΑ (“USPIS”), ανακοίνωσαν τη σύλληψη του Jerome “Jerry” Dimitriou, πρώην Εκτελεστικού Διευθυντή Διοίκησης για η Ελληνορθόδοξη Αρχιεπισκοπή Αμερικής (GOARCH).

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα του Υπουργείου Δικαιοσύνης, ο Δημητρίου κατηγορήθηκε για απάτη μέσω εμβάσματος για τη διάπραξη δύο σχεδίων υπεξαίρεσης: 
1) όπου φέρεται να υπεξαίρεσε περισσότερα από 488.000 $ από την GOARCH δίνοντας εντολή στους υφισταμένους του να του εκδώσουν μη εξουσιοδοτημένες υπεράριθμες πληρωμές μισθού. και 2) όπου φέρεται να χρεώνει εκατοντάδες προσωπικά έξοδα στην πιστωτική του κάρτα GOARCH, χωρίς εξουσιοδότηση, κοστίζοντας στην GOARCH τουλάχιστον δεκάδες χιλιάδες δολάρια.

Η Ελληνική Ορθόδοξη Αρχιεπισκοπή αντιλήφθηκε για πρώτη φορά αυτές τις οικονομικές παρατυπίες στα τέλη του 2017. 
Η GOARCH ανέφερε αμέσως τις ανακαλύψεις της στις κυβερνητικές αρχές και συνεργάστηκε με τον Εισαγγελέα των Ηνωμένων Πολιτειών για τη Νότια Περιφέρεια της Νέας Υόρκης και τον Επιθεωρητή της Νέας Υόρκης Γραφείο York της Υπηρεσίας Ταχυδρομικής Επιθεώρησης των ΗΠΑ σχετικά με την έρευνά τους.

Η Ειδική Ερευνητική Επιτροπή που συγκροτήθηκε από το GOARCH που περιελάμβανε τη δικηγορική εταιρεία Baker Hostetler και PriceWaterhouseCoopers Advisory Services LLC που σχηματίστηκε για να εξετάσει τα οικονομικά της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Αγίου Νικολάου και του Εθνικού Ναού δεν βρήκε στοιχεία οποιουδήποτε είδους κλοπής σε βάρος των ελληνορθοδόξων του Αγίου Νικολάου Εκκλησία και Εθνικό Ναό. Το GOARCH δημοσίευσε αυτά τα αποτελέσματα στον ιστότοπό του το 2018. Έτσι, η υποτιθέμενη υπεξαίρεση για την οποία κατηγορήθηκε σήμερα ο κ. Δημητρίου φαίνεται ότι δεν σχετίζεται με τον Άγιο Νικόλαο.

Το GOARCH διεξήγαγε μια επανεξέταση της χρηματοοικονομικής του λειτουργίας από μια ανεξάρτητη λογιστική εταιρεία και την Επιτροπή Ελέγχου της για να διασφαλίσει τα υψηλότερα επίπεδα διακυβέρνησης, διαχωρισμού καθηκόντων και εξουσιοδότησης δαπανών.

Η GOARCH δεσμεύεται για πλήρη διαφάνεια με τους πιστούς της και με τις κυβερνητικές αρχές και θα συνεχίσει να συνεργάζεται πλήρως μαζί τους για τη σύλληψη του κ. Δημητρίου.

Λίγο μετά την παραίτησή του, ο Δημητρίου άρχισε τις απειλές

Ο Τζέρι Δημητρίου παραιτήθηκε στις 8 Σεπτεμβρίου 2017. Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Δημήτριος Γέρων ανακοίνωσε την παραίτηση Δημητρίου «με λύπη» δηλώνοντας ότι ο «κ. Ο Δημητρίου φεύγει από την Αρχιεπισκοπή για να αναζητήσει άλλες επαγγελματικές ευκαιρίες».

Η ανακοίνωση ανέφερε επίσης ότι «ο κ. Ο Δημητρίου ήρθε στην Αρχιεπισκοπή το 1987 ως Αναπληρωτής Διευθυντής Οικονομικής Ανάπτυξης. Το 2000, επί Αρχιεπισκόπου Δημητρίου, έγινε Εκτελεστικός Διευθυντής Διοίκησης. Κατά τη μακρόχρονη θητεία του στην Αρχιεπισκοπή υπό τριών Αρχιεπισκόπων, ο κ. Δημητρίου συνέβαλε με πολύ σημαντικό τρόπο στη βελτίωση των υπουργείων και των λειτουργιών της Αρχιεπισκοπής. Η Αρχιεπισκοπή ευχαριστεί τον κ. Δημητρίου για την 27χρονη προσφορά του στην Ιερά μας Εκκλησία και ιδιαίτερα για την ακούραστη αφοσίωσή του και τη διοικητική επίβλεψη της ανοικοδόμησης της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Αγίου Νικολάου και του Εθνικού Ναού στο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου. ”

Αμέσως μετά την παραίτηση Δημητρίου η Αρχιεπισκοπή ξεκίνησε εκτεταμένο έλεγχο. 

Τον Ιανουάριο του 2018, έστειλε επιστολή στον Αρχιεπίσκοπο Δημήτριο με την προειδοποίηση ότι «δεν είναι διατεθειμένος να κάνει είναι να μείνει σιωπηλός και να επιτρέψει στον εαυτό μου να είμαι ο αποδιοπομπαίος τράγος».

«Παρακολουθούσα καθώς μια δύσκολη οικονομική κατάσταση έγινε κρίση για την Εκκλησία μας – εντελώς αποφεύξιμη – επειδή τα καλά μέλη των νομικών και οικονομικών επιτροπών ενήργησαν με παραπλανητικές οικονομικές πληροφορίες που τους παρείχαν όσοι ήταν πολύ μακριά από τη διαδικασία για να το καταλάβουν. πληροφορίες που παρείχαν στις επιτροπές τους.

Αμφισβητώ τους ψευδείς ισχυρισμούς και τους ψευδείς αριθμούς που έχουν διαρρεύσει ανεύθυνα στον Τύπο και θα ήθελα να διορθωθούν, να επαληθευτούν και στη συνέχεια να δημοσιοποιηθούν σωστά και πλήρως.

Σεβασμιώτατε, είμαι γιος της Αρχιεπισκοπής μου και έχω περάσει σχεδόν ολόκληρη την επαγγελματική μου σταδιοδρομία υπηρετώντας την Εκκλησία μου, την Αρχιεπισκοπή μου, τον Αρχιεπίσκοπο Ιάκωβο και τον Σεβασμιώτατο. Έδωσα τη ζωή μου προστατεύοντας την Εκκλησία μου, την Αρχιεπισκοπή μου και τους Αρχιεπισκόπους μου! Το τελευταίο μέρος που θέλω να είμαι είναι στην απέναντι πλευρά της Αρχιεπισκοπής μου. Γνωρίζετε την καρδιά μου και γνωρίζετε τη δέσμευσή μου στην Εκκλησία μου. Σας παρακαλώ να μου δώσετε την ευκαιρία να καθαρίσω το όνομά μου και να δώσω σαφήνεια και κατανόηση των οικονομικών της Αρχιεπισκοπής μας σε όσους δεν τα καταλαβαίνουν.

Επαναλαμβάνω: Ήμουν και είμαι πλήρως έτοιμος να μοιραστώ την πλήρη και πλήρη γνώση μου για τα οικονομικά της Αρχιεπισκοπής και την ανοικοδόμηση του Αγίου Νικολάου στο πλαίσιο μιας δίκαιης και αντικειμενικής διαδικασίας που έχει ως στόχο την αλήθεια. Αυτό που δεν είμαι διατεθειμένος να κάνω είναι να παραμείνω σιωπηλός και να επιτρέψω στον εαυτό μου να γίνω ο αποδιοπομπαίος τράγος.

Υπενθυμίζεται οτι ο Τζέρι Δημητρίου είναι ο δεύτερος πρώην αξιωματούχος της Αρχιεπισκοπής Αμερικής  που κατηγορείται για υπεξαίρεση.

Στις 31 Οκτωβρίου 2019, ο πρώην Οικονομικός Διευθυντής της Αρχιεπισκοπής Γεώργιος Παπαδάκος ομολόγησε την ενοχή του για κλοπή 66.499 δολαρίων για χρεώσεις πιστωτικής κάρτας, αλλά δεν εξέτισε φυλάκιση. Ο Παπαδάκος είχε χρησιμοποιήσει μια εταιρική πιστωτική κάρτα για να αγοράσει μια συνδρομή στο γυμναστήριο, να ανακαινίσει το σπίτι του στο New Jersey και να κάνει αγορές στο iTunes.