Ροή Ειδήσεων

Τέλος οι τζαμπατζήδες σε Μετρό και Λεωφορεία -Τι αλλάζει


Ένα επιπλέον όπλο στη μάχη για την πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής, που τους στερεί σημαντικά έσοδα, θα έχουν οι συγκοινωνίες μόλις τεθεί σε λειτουργία το σύστημα των ανέπαφων συναλλαγών στα ΜΜΜ.

Ισχυρό χτύπημα στη λαθρεπιβίβαση αναμένεται να δώσει το νέο σύστημα ανέπαφων συναλλαγών που προωθεί ο ΟΑΣΑ, ακολουθώντας το παράδειγμα των ΚΤΕΛ τα οποία εδώ και λίγους μήνες έχουν υιοθετήσει την εν λόγω τεχνολογία στα αστικά λεωφορεία 33 πόλεων της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας.

Με το νέο σύστημα, στο οποίο έκανε πρόσφατα αναφορά και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, το επιβατικό κοινό θα πληρώνει απευθείας μέσω κινητών τηλεφώνων και τραπεζικών χαρτών. Έτσι θα δοθεί τέλος στα χάρτινα εισιτήρια και τις πλαστικοποιημένες κάρτες ATH.ENA CARDS, την ίδια ώρα που θα δημιουργηθούν οι απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας ώστε να καθίσταται αδύνατη η εισιτηριοδιαφυγή η οποία στερεί στις συγκοινωνίες έσοδα πολλών εκατ. ευρώ.

Πώς θα πληρώνουμε με το νέο σύστημα

Αρχή λειτουργίας του νέου συστήματος θα είναι η υπηρεσία Tap ‘n Pay, που επιτρέπει την πραγματοποίηση ανέπαφων συναλλαγών, με χρέωση του τραπεζικού λογαριασμού που είναι συνδεδεμένος με τη χρεωστική κάρτα, στις επιχειρήσεις που φέρουν τερματικά αποδοχής καρτών με τους ειδικούς αναγνώστες (contactless readers).

Με απλά λόγια λόγια, ο χρήστης θα πλησιάζει την τραπεζική του κάρτα ή το κινητό του τηλέφωνο (όπου θα έχει περασμένη την κάρτα σε ψηφιακή μορφή στο ηλεκτρονικό πορτοφόλι) στον ειδικό αναγνώστη του τερματικού αποδοχής καρτών (POS). Με αυτό τον τρόπο θα γίνεται η επικύρωση του εισιτηρίου και θα ανοίγουν οι μπάρες (στο Μετρό).

Υπενθυμίζεται ότι το νέο σύστημα ανέπαφων συναλλαγών στα ΜΜΜ της Αθήνας θα αποτελέσει ουσιαστικά μια κατά πολύ βελτιωμένη εκδοχή του υφιστάμενου όπου πρωταγωνιστεί η πλαστική κάρτα ATH.ENA Card.

Για να φορτώσουμε την τελευταία με εισιτήριο πρέπει πρώτα να το αγοράσουμε online και στη συνέχεια να το μεταφέρουμε στην κάρτα, ακολουθώντας μια αρκετά χρονοβόρα διαδικασία, η οποία με το νέο σύστημα φυσικά δεν θα υφίσταται.

Επίσης δεν θα χρειάζεται να περιμένουμε στις ουρές που σχηματίζονται στα εκδοτήρια, τα μηχανήματα και έκδοσης εισιτηρίων προκειμένου να προμηθευτούμε το χάρτινο εισιτήριο (ATH.ENA TICKET) τα οποία πολλές φορές χρησιμοποιούνται για μόλις μία διαδρομή και στη συνέχεια απορρίπτονται ακόμα και σε δημόσιους χώρους ρυπαίνοντας το περιβάλλον.

Τέλος, το νέο σύστημα θα μπορεί να επιλέγει μόνο του το πιο συμφέρον οικονομικό πακέτο για τον επιβάτη. Επί παραδείγματι, αν ο χρήστης χρησιμοποιήσει την κάρτα του εντός ενός μήνα για διαδρομές που κοστίζουν περισσότερο από όσο κοστίζει η μηνιαία κάρτα, στο τέλος του μήνα το σύστημα θα του χρεώσει αυτόματα το μηνιαίο πακέτο χωρίς ο επιβάτης να το έχει αγοράσει εκ των προτέρων.