Ροή Ειδήσεων

«Δουλειές με φούντες» το νέο «μοντέλο» Ανάπτυξης του Χάρβαρντ Μητσοτάκη: Στρώνεται το έδαφος για επενδύσεις με διεθνή λεωφορειακή γραμμή Αθήνα–Αλβανία. Τα λεφτά θα τρέχουν από τα μπατζάκια μας…

Για δραματική μείωση του όγκου των ελληνικών επενδύσεων στην Αλβανία, μίλησε ο πρωθυπουργός της χώρας, Έντι Ράμα που βρέθηκε στην Αθήνα με αφορμή τα εγκαίνια της εικαστικής του έκθεσης και συμμετείχε στο Φόρουμ Ελλάδας-Αλβανίας που διοργάνωσε το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών (Μάρτιος 2023).

«Ο όγκος των ελληνικών επενδύσεων στην Αλβανία έχει μειωθεί δραματικά. Από πάνω από 1 δισ. € το 2017 σε 200 εκατ. €. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να αντιμετωπίσουμε και πρέπει να βρούμε έναν τρόπο και φυσικά εξαρτάται από τις κυβερνήσεις να δημιουργήσουν το σωστό κλίμα, αλλά εναπόκειται στις επιχειρήσεις να κάνουν τα βήματά τους. Είμαι χαρούμενος που υπάρχει ήδη ένα ενθαρρυντικό πλαίσιο χάρη στο Ελληνικό Εμπορικό Επιμελητήριο», είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός της Αλβανίας.

Προκειμένου να βελτιωθεί η κατάσταση ο Έντι Ράμα προανήγγειλε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες οι οποίες πρόκειται να ανακοινωθούν σύντομα. Μίλησε ακόμα και για «ριζοσπαστικές» πρωτοβουλίες σε συγκεκριμένους περιοχές που χρειάζονται την ανάπτυξη.

Ούτε 70 ημέρες μετά οι ειδήσεις δεν άργησαν να έρθουν καθώς διαβάζουμε πως νέα διεθνής τακτική λεωφορειακή γραμμή θα συνδέει την Ελλάδα με την Αλβανία, «Αθήνα – Μαυρομάτι – Χειμάρα» σύμφωνα  με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννη Γκόλια.  

Η νέα γραμμή πρόκειται να ακολουθεί τη διαδρομή: «Αθήνα – Κόρινθος – Κιάτο – Ξυλόκαστρο – Αίγιο – Πάτρα – Αγρίνιο – Αμφιλοχία – Πρέβεζα – Ηγουμενίτσα – Μαυρομάτι (σύνορα) – Φοινίκη – Δέλβινο – Αγ. Σαράντα – Χειμάρα». 

Επίσης, με σχετική ρύθμιση, επιτρέπεται η επιβίβαση επιβατών από την Ηγουμενίτσα και τους Αγίους Σαράντα, κατά τη διενέργεια της γραμμής «Αθήνα – Μαυρομάτι – Χειμάρα».

Οι μεταφορικές επιχειρήσεις που επιθυμούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την εξυπηρέτηση της νέας γραμμής, έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν τις σχετικές αιτήσεις για τη χορήγηση των αδειών, σύμφωνα με τους όρους, τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία που προβλέπει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για τη χορήγηση αδειών διεθνών τακτικών λεωφορειακών γραμμών με χώρες μη μέλη της Ε.Ε..