Ροή Ειδήσεων

Η ανάμιξη της Τουρκίας στις ελληνικές εκλογές με το πρόσχημα του θρησκευτικού και γλωσσικού διαχωρισμού

Γράφει ο Στέργιος Γιαλάογλου, δικηγόρος

Ενόψει των επερχόμενων βουλευτικών εκλογών για μία ακόμη φορά παρατηρούμε την προσπάθεια ανάμιξης της Τουρκίας σε αυτές, διά της οργανωμένης στήριξης συγκεκριμένων υποψηφίων μέσω των γνωστών παρακρατικών κύκλων που δραστηριοποιούνται στην Θράκη και συντονίζονται από το Τουρκικό Προξενείο.

Αυτή η προσπάθεια επηρεασμού των μουσουλμάνων της περιοχής υποκινείται κυρίως από τους παρακρατικούς ψευδομουφτήδες οι οποίοι αποτελούν τους εκτελεστικούς βραχίονες της τουρκικής προπαγάνδας και οι οποίοι επηρεάζουν την ελεύθερη βούληση των μουσουλμάνων θέτοντας απειλητικά διλήμματα σε αυτούς, στα πλαίσια ενός διαρκούς καταπιεστικού περιβάλλοντος σύγκρουσης συμφερόντων που εντείνεται σε κάθε εκλογική αναμέτρηση, είτε ψηφίζουν για βουλευτές είτε για δήμαρχο. Παράλληλα ενεργοποιούνται πληρωμένοι δημοσιογράφοι και οργανώσεις τοπικές και ευρωπαϊκές σε απόλυτη συστράτευση.

Το έναυσμα έδωσε η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Τούρκων Δυτικής Θράκης μία ΜΚΟ που ελέγχεται από το Τουρκικό ΥΠΕΞ και δραστηριοποιείται στην Γερμανία, έχοντας βραχίονες και στην Θράκη. Σε μήνυμα της που δημοσιεύθηκε σε μειονοτική εφημερίδα έδωσε γραμμή για στήριξη συγκεκριμένων «Τούρκων» υποψήφιων. Σε αυτό το προσκλητήριο κινητοποίησης, η οργάνωση περνά για πρώτη φορά περίεργα μηνύματα στήριξης στο ΜέΡΑ25, του οποίου το πρόγραμμα (όπως αναφέρει χαρακτηριστικά) περιλαμβάνει υποσχέσεις σε σχέση με την μειονότητα, που είχε κάνει και ο ΣΥΡΙΖΑ στο παρελθόν. Μάλιστα σημειώνει ότι το ΜέΡΑ25 μετέφρασε τις υποσχέσεις αυτές στα τουρκικά και τις μοιράστηκε με τον κόσμο. Αναφέρει ότι το ΜέΡΑ25 χρειάζεται τις ψήφους της μειονότητας για να περάσει το πλαφόν του 3%. Όπως χαρακτηριστικά τονίζει, για την μειονότητα είναι πολύ σημαντικό να έλθουν όλοι οι μετανάστες από την Γερμανία και να ψηφίσουν στην Θράκη για να στηρίξουν τον υποψήφιο που πρέπει και να μην ψηφίσουν στο εξωτερικό γιατί εκεί θα ψηφίσουν κόμμα και όχι πρόσωπο! Το σύνθημα είναι «Όλοι οι Τούρκοι της Δυτικής Θράκης που ζουν στο εξωτερικό, ραντεβού λοιπόν, την 21η Μαΐου στη Δυτική Θράκη!»

Από την άλλη, αυτή η κινητοποίηση έχει πρωτεύοντα στόχο την στήριξη μεμονωμένων υποψηφίων που φαίνονται να είναι οι Ζεϊμπέκ Χουσείν του ΣΥΡΙΖΑ και Μπαράν Μπουρχάν του ΚΙΝΑΛ στην Ξάνθη και Φερχάτ Οζγκιούρ του ΣΥΡΙΖΑ και Μουσταφάογλου Σιμπέλ του ΚΙΝΑΛ στην Κομοτηνή. Το «χρίσμα» δόθηκε από τον Πρόεδρο της Τουρκικής Εθνοσυνέλευσης Μουσταφά Σεντόπ που πρόσφατα επισκέφθηκε την Ξάνθη και την Κομοτηνή και συναντήθηκε με συγκεκριμένους υποψήφιους. Πρόσφατα οι Ζεϊμπέκ και Μπουρχάν φωτογραφήθηκαν με τον ψευδομουφτή Ξάνθης στέλνοντας μήνυμα στην μειονότητα ότι «εμείς είμαστε οι εκλεκτοί της Τουρκίας και σε εμάς θα πρέπει να κατευθύνετε την ψήφο σας, αφού εμάς επιλέγει ο θρησκευτικός σας ηγέτης και η μητέρα Τουρκία». Αυτός ο θρησκευτικός διαχωρισμός εξελίσσεται σε θρησκευτικό εξαναγκασμό που θα εκτραπεί πλήρως δύο ημέρες πριν την κάλπη, στην προσευχή της τελευταίας Παρασκευής.

Το ερώτημα όμως που προφανώς έχει απάντηση, την οποία κανείς δεν θα ακούσει από τα επίσημα χείλη των αρμοδίων στα δύο κόμματα ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ, είναι, πώς ανέχονται τα δύο κόμματα τους υποψηφίους τους να φωτογραφίζονται συνοδεύοντας σε κάθε θρησκευτική εκδήλωση τον ψευδομουφτή που επέλεξε η Τουρκία, σε μία παράνομη διαδικασία εκλογής με ανάταση των χειρών, όπου ψήφισε μια ισχνή μειοψηφία της μειονότητας στο Ν. Ξάνθης, ακόμη και 10χρονα παιδιά, ενάντια στο νόμο που ψήφισε η Ελληνική Πολιτεία. Πώς ανέχονται τα δύο κόμματα, τους υποψηφίους τους να γράφουν στα παλιά τους υποδήματα τους νόμους του κράτους, να προκαλούν σε απείθεια και ανυπακοή τους μουσουλμάνους της Θράκης και να αμφισβητούν τον Μουφτή της Ελληνικής Πολιτείας και την ίδια την Συνθήκη της Λωζάνης; Τί έχει συμφωνηθεί μεταξύ των δύο κομμάτων στην Θράκη; Γιατί η Τουρκία δίνει γραμμή να μην ψηφιστεί κάποιος υποψήφιος από την κυβερνητική παράταξη ή να επιλεγούν οι συγκεκριμένοι υποψήφιοι σε βάρος όλων των άλλων υποψήφιων από τα υπόλοιπα κόμματα; Πόσο επικίνδυνο είναι το παιχνίδι των δύο αυτών κομμάτων στην Θράκη και πώς ανέχονται οι ψηφοφόροι τους να παίζονται παιχνίδια σκοπιμότητας μόνο για την υφαρπαγή των ψήφων της μειονότητας;

Φθάνει στο σημείο όλος αυτός ο μηχανισμός επηρεασμού της μειονότητας να προπαγανδίζει, ότι είναι προτιμότερο να μην εκλεγούν μουσουλμάνοι υποψήφιοι και να μείνει η μειονότητα χωρίς βουλευτές αν δεν εκλεγούν οι δικοί του υποψήφιοι, σε μια προσπάθεια πλήρους εγκλωβισμού των μουσουλμάνων ψηφοφόρων, για να ισχυρίζεται αργότερα η Τουρκία και τα φερέφωνα της ότι η μειονότητα αποκλείστηκε από το Κοινοβούλιο.


Η προσπάθεια αυτή διείσδυσης της τουρκικής προπαγάνδας εκφράζεται άλλωστε και με το γεγονός ότι οι εκλεκτοί της υποψήφιοι επιλέγουν να επικοινωνούν μόνο με τους μουσουλμάνους ψηφοφόρους, αποκλειστικά στην τουρκική γλώσσα. Το γεγονός αυτό από μόνο του είναι στενόχωρο, διότι απομονώνει την μειονότητα από την ευρύτερη κοινωνία της Θράκης, την περιχαρακώνει σε πλαίσια που την κάνουν να ασφυκτιά και ουσιαστικά την οδηγούν σε κοινωνικό αποκλεισμό, κάτι σαν γλωσσικό γκέτο.

Θα πει κάποιος εύλογα, είναι κακό να χρησιμοποιούν την τουρκική γλώσσα που τους είναι ίσως πιο οικεία; Μα, αυτό σημαίνει ότι απευθύνονται ως υποψήφιοι μόνο στην μειονότητα και όχι σε όλους τους Θρακιώτες ανεξαρτήτως θρησκεύματος, δεν επιδιώκουν την ψήφο όλων των συμπολιτών τους αλλά μόνο όσων είναι μουσουλμάνοι. Αυτό από μόνο του συνιστά ανεπίτρεπτο γλωσσικό διαχωρισμό.

Πρόσφατα σε ανάρτηση του δημοσιογράφου Τάσου Τέλλογλου διάβασα για τον Ράιαν Αλσχέμπλ, έναν πρόσφυγα του 2015 από τη Συρία στην Γερμανία, ο οποίος εκλέχτηκε στις 02 Απριλίου 2023 δήμαρχος της μικρής πόλης Όστερλσχάιμ στο κρατίδιο της Βάδης Βυρτεμβέργης. Ο πρώτος Σύριος πρόσφυγας - δήμαρχος της Γερμανίας, είχε εγκαταλείψει πριν από οκτώ χρόνια την ιδιαίτερη πατρίδα του στη νότια Συρία. Σε ηλικία 21 ετών πήγε μέσω Λιβάνου στην Τουρκία, από εκεί με βάρκα πέρασε στη Λέσβο και δια της «βαλκανικής οδού» έφτασε στη Γερμανία. Έμαθε γρήγορα γερμανικά και το 2016 ξεκίνησε πρακτική εξάσκηση ως διοικητικός υπάλληλος στο δήμο Άλτενγκστετ, μία μικρή πόλη στο Μέλανα Δρυμό. Τελείωσε τη μαθητεία του ως ένας από τους καλύτερους της χρονιάς του. Ο δήμαρχος του Άλτενγκστετ εκτίμησε τις ικανότητες και το ταλέντο του νεαρού Σύριου και τον ενθάρρυνε να κατεβεί υποψήφιος δήμαρχος στο Οστερλσχάιμ, μια γειτονική κωμόπολη 2500 κατοίκων. Ο Αλσχέμπλ ακολούθησε τη συμβουλή του. Είναι μέλος του κόμματος των Πρασίνων, αλλά κατέβηκε ως ανεξάρτητος υποψήφιος. Οι ακροδεξιοί διακινούσαν ότι είναι ισλαμιστής εξτρεμιστής. «Αλλά δεν είμαι καν μουσουλμάνος είμαι άθεος», εξηγεί, «κάποιος άλλος είπε ότι είμαι μέλος τoυ κουρδικού PKK, αλλά είμαι από περιοχή Δρούζων, γνώρισα Κούρδους πρώτη φορά στη Γερμανία». Ο 29χρονος Ράιαν Αλσχέμπλ επικράτησε των άλλων δύο γερμανών συνυποψηφίων του, και με ποσοστό 55,41% εξελέγη μάλιστα από την πρώτη Κυριακή δήμαρχος του Οστερλχάιμ. Πώς ενσωματώθηκε τόσο γρήγορα; Εμαθε την γλώσσα, εντάχθηκε στην κοινωνία και έκανε τα πάντα για να γίνει ένα παραγωγικό μέλος της κοινωνίας. Αλλά πρέπει και η κοινωνία υποδοχής να είναι πρόθυμη να βοηθήσει, έτσι ο ίδιος σεβόμενος την χώρα που ζούσε και χάρη σε άτομα που ευχαρίστως τον υποστήριξαν, κέρδισε την εμπιστοσύνη των Γερμανών και εξελέγη δήμαρχος.

Στην Θράκη, δεν έχουμε μετανάστες αλλά Έλληνες μουσουλμάνους, οι οποίοι γεννιούνται ζούν και μαθαίνουν ελληνικά, σπουδάζουν σε ελληνικά σχολεία και πανεπιστήμια, δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, απολαμβάνουν τα αγαθά και τα δικαιώματα των Ελλήνων πολιτών, κάτω από νόμους του ελληνικού κράτους που ρυθμίζουν την ζωή τους. Η ελληνική γλώσσα είναι η επίσημη γλώσσα του κράτους και αναδεικνύεται σε προσδιοριστικό στοιχείο όλων των Ελλήνων πολιτών ανεξαρτήτως θρησκεύματος. Είναι λοιπόν εύλογο και επιβεβλημένο, όλοι οι Έλληνες πολίτες που διεκδικούν την ψήφο των συμπολιτών τους σε όλες τις εκλογές, να απευθύνονται και να επικοινωνούν στα ελληνικά γιατί απευθύνονται σε όλους και όχι μόνο στους μουσουλμάνους συμπολίτες τους. Εκλέγονται βουλευτές και εκπροσωπούν έναν νομό χωρίς θρησκευτικούς ή γλωσσικούς διαχωρισμούς. Είναι λοιπόν ώρα να ξεπεραστεί ειδικά αυτός ο γλωσσικός διαχωρισμός διότι δίνει την εντύπωση σε όλους εμάς που αγνοούμε την τουρκική γλώσσα ότι η εκλογή των βουλευτών για την μειονότητα είναι εσωτερικό θέμα, αποκλειστικά δικό της.

Στις πρόσφατες ευρωεκλογές, μία από τις ψήφους μου κατευθύνθηκε στην μουσουλμάνα υποψήφια του κόμματος που υποστήριξα. Αξίζει να σημειωθεί ότι και τα τρία κόμματα είχαν συμπεριλάβει στα ψηφοδέλτια τους αξιόλογες γυναίκες υποψήφιες που άξιζαν την στήριξη μας. Ήρθε νομίζω η ώρα να αντιληφθούν όλοι στην Θράκη ότι δεν υπάρχουν θρησκευτικές παράμετροι στο πρόσωπο που θα επιλέξουμε να ψηφίσουμε στις όποιες εκλογές. Αν οι υποψήφιοι κάθε κόμματος είναι αξιόλογοι, θα πρέπει να καταλάβουν ότι δεν υπάρχουν θρησκευτικοί ή γλωσσικοί διαχωρισμοί και ότι όλοι δικαιούμαστε να γνωρίζουμε τί πρεσβεύει ο καθένας και τί έχει ως όραμα και ως πρόγραμμα για να το αξιολογήσουμε.

Σιχαίνομαι τις επικοινωνιακές θρησκευτικές υπερβολές, όπου οι υποψήφιοι θυμούνται να πάνε στην εκκλησία ή στο τζαμί παραμονές των εκλογών, ενώ είναι ανεπίτρεπτο να επιτρέπουμε σε κάθε λογής θρησκευτικούς παράγοντες να καθορίζουν την ψήφο για την ζωή και το μέλλον μας. Όπως η μειονότητα καλείται να απελευθερωθεί από τους προξενικούς και παρακρατικούς δεσμοφύλακες της, έτσι και η πλειονότητα πρέπει να αποδείξει ότι είναι έτοιμη να αποδεχτεί την εκλογή υποψηφίων ανεξαρτήτως θρησκεύματος, αρκεί βέβαια, η επικοινωνία να γίνεται στην επίσημη γλώσσα του κράτους για να καταλαβαινόμαστε και να γνωριζόμαστε.

Οι άλλοι μουσουλμάνοι υποψήφιοι όλων των κομμάτων, αυτή την φορά, είναι νέα πρόσωπα που αξίζει να στηριχτούν από όλους μας. Ολοι όσοι, εκλεγμένοι ή όχι, έχουν εθιστεί να παίζουν παρακρατικά και ανθελληνικά παιχνιδάκια και πιστεύουν οι αφελείς, ότι οφείλουν την εκλογή τους στην μητέρα πατρίδα Τουρκία, ζώντας και προοδεύοντας στην Ελλάδα, θα πρέπει να πάρουν την ηχηρή απάντηση τους στην κάλπη. Οι επιλογές του καθενός καθορίζουν την υστεροφημία του, οπότε ας μην δυσαρεστούνται αν εισπράττουν την δική μας απαξίωση και απόρριψη. Αν θέλουν να συνδέσουν το όνομα τους με την πρόοδο της περιοχής και όλων των κατοίκων της, να ασχοληθούν πραγματικά με τα προβλήματα των κατοίκων για να μην μείνουν στην ιστορία ως οι γλάστρες του κάθε Τούρκου αξιωματούχου, ή ώς σωματοφύλακες του κάθε παρακρατικού ψευδομουφτή. Όλα αυτά τα χρόνια παρά την εκλογή τους, ποτέ τους δεν αξιολόγησαν σωστά την προσωπικότητα του κάθε μουσουλμάνου συμπολίτη. Υπό το πρόσχημα της θρησκευτικής υπακοής και την δήθεν απειλή της αμαρτίας αν δεν υπακούσουν στον υποτίθεται θρησκευτικό ηγέτη που ενδύεται τον ρόλο πολιτικού καθοδηγητή, όλοι αυτοί οι παραγοντίσκοι της τουρκικής προπαγάνδας συνεχίζουν να απαιτούν και να διατάσσουν ποιον πρέπει και ποιον δεν πρέπει να ψηφίσουν. Το έκαναν καθ έξιν για πολλά χρόνια, μόνο που τώρα οι μουσουλμάνοι συμπολίτες μου έχουν εξελιχθεί και προοδεύσει, έχουν μορφωθεί στο ανώτατο επίπεδο σπουδών και κοσμούν την κοινωνία της Ξάνθης της Κομοτηνής, της Θράκης γενικότερα από κάθε θέση.

Όλοι μαζί προοδεύουμε, όλοι μαζί προχωράμε, γλωσσικοί και θρησκευτικοί περιορισμοί στην Θράκη δεν είναι αποδεκτοί και οι χριστιανοί και μουσουλμάνοι της Θράκης θα το δείξουν αυτή την φορά εμφατικά στην κάλπη.