Ροή Ειδήσεων

Γερμανία: Νέα αυτόματα λεωφορεία χωρίς οδηγό έρχονται στο Μόναχο

Η MVG θα κυκλοφορεί σύντομα οχήματα χωρίς προσωπικό στο Freiham και στο Olympiapark. Η AZ εξηγεί τη δοκιμή, η οποία πρόκειται να αποφασιστεί στο δημοτικό συμβούλιο αυτή την εβδομάδα.

Το δημοτικό συμβούλιο αναμένεται να αποφασίσει αυτή την εβδομάδα, την Τετάρτη, ότι η πόλη θα συμμετάσχει σε ένα καινοτόμο έργο. Ονομάζεται “Minga”.

Πίσω από αυτό υπάρχουν οι λέξεις: “Αυτοματοποιημένες τοπικές μεταφορές του Μονάχου”, που σημαίνει ότι πρόκειται για αυτόνομη οδήγηση, τεχνητή νοημοσύνη και πολλά άλλα θέματα του μέλλοντος.

Το Μόναχο έχει τους περισσότερους μετακινούμενους σε παγγερμανική σύγκριση

Ο λόγος για τον οποίο η πόλη θέλει να συμμετάσχει στο πρόγραμμα είναι ότι στο Μόναχο κυκλοφορούν όλο και περισσότερα αυτοκίνητα: Μισό εκατομμύριο μετακινούμενοι οδηγούν στην πόλη καθημερινά.

Αυτός είναι ο μεγαλύτερος αριθμός μετακινούμενων στη Γερμανία, σύμφωνα με το ψήφισμα που υπέβαλε το τμήμα κινητικότητας.

Το τμήμα κινητικότητας επιθυμεί “προσφορές με χαμηλές εκπομπές ρύπων, ευέλικτες και προσανατολισμένες στον πελάτη”.

Το τμήμα κινητικότητας θέλει να σταματήσει αυτή την τάση – όχι μόνο με την επέκταση των τακτικών δημόσιων μεταφορών, αλλά και με “νέες, χαμηλών εκπομπών, καινοτόμες, ευέλικτες και πελατοκεντρικές προσφορές”.

Η πόλη θέλει επίσης να δοκιμάσει τις λεγόμενες “διμοιρίες λεωφορείων”, δηλαδή δύο ή περισσότερα λεωφορεία που ακολουθούν αυτόματα το ένα το άλλο σε κοντινά χρονικά διαστήματα.

Ένας οδηγός ελέγχει μόνο το πρώτο λεωφορείο, ενώ τα υπόλοιπα ακολουθούν αυτόνομα. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να δημιουργηθεί μεγαλύτερη χωρητικότητα.

Πρόσθετες λωρίδες για λεωφορεία και ένα σύστημα κατά παραγγελία

Και είναι επίσης πιθανό η πόλη να κλείσει λωρίδες κυκλοφορίας για αυτή τη “φάλαγγα” λεωφορείων, ώστε τα λεωφορεία να μην κολλάνε πλέον σε μποτιλιαρίσματα.

Ίσως τότε να είναι εξίσου άνετο να ταξιδεύει κανείς με λεωφορείο όσο και με τραμ. Το μεγάλο πλεονέκτημα, βέβαια, θα ήταν ότι η πόλη δεν θα χρειαζόταν να στρώσει ράγες για τα λεωφορεία. Έτσι θα ήταν ταχύτερο – και φθηνότερο.

Η πόλη θέλει επίσης να δοκιμάσει ένα σύστημα κατά παραγγελία. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσατε να παραγγείλετε ένα λεωφορείο με παρόμοιο τρόπο όπως ένα ταξί για ένα συγκεκριμένο μέρος. Όλα τα αιτήματα που πρέπει να πάνε προς την ίδια κατεύθυνση ομαδοποιούνται αυτόματα και από αυτό δημιουργείται η βέλτιστη διαδρομή προς το όχημα.

Η χρήση αυτών των “αυτοματοποιημένων μεταφορών” πρόκειται να δοκιμαστεί ιδιαίτερα εντατικά στο Freiham.

Κατά την άποψη του τμήματος κινητικότητας, το Ολυμπιακό Πάρκο είναι επίσης κατάλληλο ως “τουριστική περιοχή” για τη χρήση ενός συστήματος αυτοματοποιημένων λεωφορείων.

Το έργο πρόκειται να ξεκινήσει στις αρχές Απριλίου. Η πόλη χρησιμοποιεί χρηματοδότηση ύψους 1,2 εκατομμυρίων ευρώ. Αυτό είναι περίπου το ήμισυ του κόστους του έργου.

πηγή: Νικόλαος Σκριτλής