Ροή Ειδήσεων

Η πανήγυρις του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού Μεσολογγίου


Με λαμπρότητα και μεγαλοπρέπεια η Ιερά Πόλη του Μεσολογγίου τίμησε την μνήμη του προστάτου και πολιούχου της, Αγίου Σπυρίδωνος, Επισκόπου Τριμυθούντος του Θαυματουργού.

Στις ιερές ακολουθίες που τελέσθηκαν στον πανηγυρίζοντα ομώνυμο Μητροπολιτικό Ναό προεξήρχε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος, προσκεκλημένος του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας, Μητροπολίτου Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Δαμασκηνού.

Το πρωί της Δευτέρας 12ης Δεκεμβρίου 2022 τελέσθηκαν η Ακολουθία του Όρθρου και η δισαρχιερατική Θεία Λειτουργία προεξάρχοντος του Μητροπολίτου Ναυπάκτου κ. Ιεροθέου και συλλειτουργούντος του Ποιμενάρχου μας κ. Δαμασκηνού. Συμμετείχαν ο Πρωτοσύγκελος της Ιεράς Μητροπόλεως αρχιμ. Επιφάνιος Καραγεώργος και Κληρικοί της Ιεράς Πόλεως.

Τους ύμνους απέδωσαν θαυμάσια χοροί ιεροψαλτών, υπό την διεύθυνση του Πρωτοψάλτου κ. Δημητρίου Μαστροσπύρου και του Λαμπαδαρίου κ. Αλεξίου Ζαρζάνη.

Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου στο κήρυγμα του αναφέρθηκε στο ότι, όπως ψάλλεται και στο Απολυτίκιο του Αγίου Σπυρίδωνος, ο Άγιος κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας έβλεπε αγγέλους να συλλειτουργούν μαζί του.

Μέσα στη Θεία Λειτουργία παρίστανται άγγελοι που εμείς δεν τους βλέπουμε.

Τόνισε ιδιαιτέρως, ότι αυτό το βλέπουμε καθαρά στο βιβλίο της Αποκαλύψεως του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου, ο οποίος είδε την ουράνια Θεία Λειτουργία.

Εκεί περιγράφεται το πώς οι άγγελοι, οι πρεσβύτεροι και όλοι υμνούν τον Θεό και το Αρνίον που κάθεται στο θρόνο.

Συγχρόνως, έξω από το ουράνιο αυτό συλλείτουργο γίνεται και μία παραλειτουργία στην οποία κυριαρχεί το θηρίο της Αποκαλύψεως.

Έπειτα, ανέπτυξε το πώς αυτό το όραμα του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου επηρέασε τους Πατέρες της Εκκλησίας αφενός μεν να θεσπίσουν το διάγραμμα της Θείας Λειτουργίας, αφετέρου δε να διαμορφώσουν το Ναό στον οποίο τελείται η Θεία Λειτουργία.

Κατέληξε ότι η Θεία Λειτουργία δεν είναι μία απλή τελετή, αλλά πρόγευση και προετοιμασία για την ουράνια Θεία Λειτουργία και για αυτό πρέπει να γίνουμε «λειτουργικά όντα».

Επίσης ευχαρίστησε τον Μητροπολίτη Αιτωλίας και Ακαρνανίας λέγοντας ότι «χαίρομαι γιατί ο νέος Μητροπολίτης σας έχει αυτήν την αντίληψη, ότι κέντρο της Λατρείας είναι η Θεία Λειτουργία και αγαπά να έχει ως κέντρο της ζωής του τη Θεία Λειτουργία.

Τον ευχαριστούμε για αυτό που είναι, για αυτά που θέλει να εφαρμόσει στη Μητρόπολή του, αλλά και για την πρόσκληση να έρθω να προεξάρχω της ιεράς αυτής πανηγύρεως».

Ο Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας ευχαρίστησε τον άγιο Ναυπάκτου τον οποίο χαρακτήρισε «σάρκα από την σάρκα της τοπικής μας Εκκλησίας» για την ανταπόκρισή του στην πρόσκληση να προεξάρχει των ιερών ακολουθιών και να κηρύξει θεολογικότατα τον θείο λόγο. 

Ευχαρίστησε τον κ. Δήμαρχο και όλους του τοπικούς άρχοντες για την ολόθυμη στήριξη στην Ιερά Μητρόπολη, τον Ιερό Κλήρο για την καλή συνεργασία, τον Πρωτοσύγκελλο και προϊστάμενο του Ιερού Ναού και το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο για την άψογη προετοιμασία της ιεράς πανηγύρεως, τις τρεις φιλαρμονικές και το στρατιωτικό άγημα για την απόδοση των τιμών και τον λαό του Θεού για την πιστότητα και την ευλάβεια με την οποία συμμετείχε στις ιερές ακολουθίες.

Ακολούθησε η πάνδημη λιτάνευση της ιεράς Εικόνος του Αγίου στους δρόμους του Μεσολογγίου και στην κεντρική πλατεία τελέσθηκε δέηση.

Μεταξύ των εκκλησιασθέντων ήταν ο Δήμαρχος Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου κ. Κωνσταντίνος Λύρος, Βουλευτές, Πολιτευτές, Αντιδήμαρχοι, Αντιπεριφερειάρχες, Δημοτικοί και Περιφερειακοί Σύμβουλοι, ο Διοικητής του 2/39 Συντάγματος Ευζώνων, ο Αστυνομικός Διευθυντής Αιτωλίας, ο Διοικητής των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Αιτωλοακαρνανίας, ο Διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Μεσολογγίου και η Λιμενάρχης Μεσολογγίου.

Την Κυριακή το απόγευμα στην ακολουθία του πανηγυρικού Εσπερινού χοροστάτησε ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου και συμμετείχαν όλοι οι ιερείς της περιοχής με επικεφαλής τον Πρωτοσύγκελλο της Ιεράς Μητροπόλεως.

Κατά το κήρυγμά του ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου αναφέρθηκε στο γεγονός ότι ο Άγιος Σπυρίδων ήταν μέλος της Α’ Οικουμενικής Συνόδου.

Ανέπτυξε συνοπτικά, ότι στην Α’ Οικουμενική Σύνοδο εκφράσθηκαν δύο παραδόσεις. Την πρώτη παράδοση εξέφραζε ο Άρειος και ομόφρονες του, οι οποίοι στηριζόμενοι σε φιλοσοφικές Αριστοτελικές αρχές κατέληγαν ότι ο Χριστός δεν είναι Θεός, αλλά το πρώτο δημιούργημα του Θεού.

Την δεύτερη παράδοση εξέφραζαν οι Πατέρες, όπως ο Μέγας Αθανάσιος και ο Άγιος Σπυρίδων, οι οποίοι στηρίζονταν στην εμπειρία των Προφητών και των Αποστολών, σύμφωνα με την οποία ο Κύριος της Δόξης που εμφανιζόταν στην Παλαιά Διαθήκη ενηνθρώπησε και είναι «φως εκ φωτός, Θεός αληθινός εκ Θεού αληθινού» που γεννήθηκε από τον Πατέρα, προ πάντων των αιώνων και δεν δημιουργήθηκε, δεν είναι κτίσμα. Έτσι κυριάρχησε η εμπειρική θεολογία των Πατέρων.

Στη συνέχεια τόνισε, ότι και σήμερα υπάρχουν αυτές οι δύο παραδόσεις, δηλαδή η φιλοσοφική – κοινωνιολογική και η εμπειρική – θεοπτική.

Κατέληξε, ότι επειδή και σήμερα επικρατεί ένας σύγχρονος αρειανισμός που υποβιβάζει το πρόσωπο του Χριστού σε έναν άνθρωπο, για αυτό θα πρέπει να στηριζόμαστε στους θεούμενους Αγίους, οι οποίοι ακολουθούν τους άγιους Πατέρες και είναι οι «πείρα μεμυημένοι».