Παρουσία πλειάδος Ιεραρχών τα ονομαστήρια του Μητροπολίτη Φθιώτιδος κ. Συμεών
Με λαμπρότητα και την παρουσία πλειάδος Ιεραρχών της Εκκλησίας της Ελλάδος τελέσθηκε το απόγευμα στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Λαμίας, ο Μέγας Πολυαρχιερατικός Εσπερινός επί τη μνήμη του Οσίου και Θεοφόρου Πατρός ημών Συμεών του Νέου Θεολόγου, ημέρα κατά την οποία άγει τα ονομαστήριά του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών.
Στον Πολυαρχιερατικό Εσπερινό χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κ. Νικηφόρος, συγχοροστατούντων των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών: Χαλκίδος, Ιστιαίας και Βορείων Σποράδων κ. Χρυσοστόμου, Πατρών κ. Χρυσοστόμου, Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου, Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως κ. Αθηναγόρου, Κηφισίας, Αμαρουσίου, Ωρωπού και Μαραθώνος κ. Κυρίλλου, Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου κ. Θεοκλήτου, Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων κ. Τιμοθέου, Σταγών και Μετεώρων κ. Θεοκλήτου, Καστορίας κ. Καλλινίκου, Πολυανής και Κιλκισίου κ. Βαρθολομαίου, των Θεοφιλεστάτων Επισκόπων, Ευρίπου κ. Χρυσοστόμου και Ολβίας κ. Επιφανίου και του εορτάζοντος Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Συμεών.
Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος αναφέρθηκε στο πρόσωπο του τιμωμένου Οσίου Συμεών του Νέου Θεολόγου, καθώς και στο πολυσχιδές ποιμαντικό και κοινωνικό έργο του εορτάζοντος Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Συμεών και χαρακτηριστικά σημείωσε:
«Ο Όσιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος δεν δημιούργησε μία νέα Θεολογία, όπως αυτές οι σύγχρονες που συναντούμε στην εποχή μας, αλλά είναι ο Νέος Θεολόγος, διότι βασιζόμενος στην Αγία Γραφή, στην Παράδοση της Εκκλησίας μας, στην εμπειρία, αλλά πάνω απ’ όλα στην διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας διεύρυνε και προσέφερε την Θεολογία της Εκκλησίας, έχοντας ως σκοπό και στόχο το γεγονός της θεώσεως και της σωτηρίας του ανθρώπου.
Και μέσα από τα κείμενά του ο Όσιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος προσπαθώντας να εξηγήσει την εμπειρία της Εκκλησίας και των Πατέρων, χρησιμοποιεί μία εικόνα για τον θεωμένο άνθρωπο. Χρησιμοποιεί το φως, το οποίο ενεργοποιεί τον άνθρωπο και του δείχνει τον προσανατολισμό του μέλλοντος. Ο κατά Χριστόν θεωμένος άνθρωπος βρίσκεται μέσα στην πληρότητα του Φωτός του Χριστού.
Φωτισμένος είναι αυτός, ο οποίος αγαπά τους άλλους χωρίς όρια και αποκλεισμούς. Είναι αυτός, ο οποίος μπορεί και θυσιάζει τα δικά του κεκτημένα για την σωτηρία των άλλων ανθρώπων. Φωτισμένος όμως είναι αυτός, ο οποίος αγαπά και επειδή αγαπά μένει σοφός, ενώ αυτός ο οποίος πράττει ο,τιδήποτε είναι αντίθετο από αυτή την αγάπη βρίσκεται στην κατάσταση του σκότους.
Αυτό είναι το πρότυπο που μας προβάλλει ο Όσιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος. Όχι τον άνθρωπο που χαρακτηρίζεται από την πληρότητα της γνώσης του, αλλά τον άνθρωπο που χαρακτηρίζεται από την πληρότητα των έργων της αγάπης, της θυσίας, της προσφοράς, της αυτομεμψίας, της αυταπάρνησης, όπως ο ίδιος ο Χριστός έκανε, ερχόμενος εν σαρκί στον κόσμο για να δώσει την δυνατότητα της σωτηρίας για όλους τους ανθρώπους.
Το κήρυγμά του Οσίου Συμεών του Νέου Θεολόγου προσφέρεται διαχρονικά σε κάθε εποχή, για να δώσει τον σωστό προσανατολισμό και την σωστή οριοθέτηση στον κάθε άνθρωπο, κάθε εποχής, προκειμένου να μπορεί να αποκτήσει την δυνατότητα να καταστεί πολίτης και συμπολίτης της Βασιλείας του Θεού.
Αυτή την Θεολογία, η Αγία μας Εκκλησία, την Θεολογία του Φωτός, την εναποθέτει πρώτα απ΄ όλα στους Επισκόπους της. Ο Επίσκοπος είναι φως που διδάσκει και κατευθύνει το ποίμνιό του μέσα από μία διάθεση θυσιαστικής προσφοράς και αγαπητικής αυταπάρνησης.
Αυτό είναι ο Επίσκοπος. Γίνεται καθημερινά Φως στην ζωή των πιστών του και στην κοινότητα που ο Θεός του έδωσε. Να αντλούν από αυτόν την ελπίδα, να καθοδηγούνται από αυτόν προς την τελειότητα, να γίνεται αυτός αφορμή, ώστε να βιώνουν την πληρότητα του Φωτός, μέσα από την οποία θα αντλήσουν την δύναμη και τις δυνατότητες, ώστε να οδηγηθούν στην κατάσταση της σωτηρίας.
Και ένα τέτοιο έργο επιτελεί ο σήμερον εορτάζων Μηητροπολίτης σας, Φθιώτιδος κ. Συμεών. Για εσάς αποτελεί την πηγή από την οποία θα αντλήσετε την πηγή της τελειότητος και της πληρότητος . Εκείνος προσφέρεται μέσα από ένα πνεύμα αυταπάρνησης και αγάπης για τον καθένα από εσάς. Έχοντας ο ίδιος απαρνηθεί τον δικό του εαυτό, θυσιάζεται για όλους εσάς και γίνεται ο ίδιος η αιτία, ώστε εσείς να μην χάνετε ποτέ την ελπίδα σας, όταν θα βρίσκεστε δίπλα του».
Ο Πολυαρχιερατικός Εσπερινός μεταδόθηκε απευθείας από τηλεοράσεως, ραδιοφώνου και διαδικτύου