Εἶναι «τυπικῶς ἐγκυρότατη» ἡ ἐπιστολὴ διὰ τὴν βάπτισιν εἰς Γλυφάδαν;
Σὲ ἄρθρο ποὺ τιτλοφορεῖται “Ἡ βάπτιση στὴ Γλυφάδα καὶ ἡ κανονικὴ ἀποτίμησή της”, τοῦ Δρος Ἀναστασίου Βαβούσκου Δικηγόρου, Ἄρχοντος Ἀσηκρήτη τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, ποὺ δημοσιεύτηκε στὴ Romfea.gr στὶς 31/7/2022, ἀναφέρονται μεταξὺ ἄλλων τὰ ἑξῆς:
“Εἶναι ἡ ἐπιστολὴ αὐτὴ ἔγκυρη;
Μὲ ἄλλες λέξεις συνιστᾶ ἀπὸ κανονικῆς ἀπόψεως αἴτημα παροχῆς κανονικῆς ἀδείας γιὰ τέλεση μυστηρίου;
Λοιπόν, ἡ ἐπιστολὴ καταρχὴν εἶναι τυπικῶς ἐγκυρότατη διότι· α) ὁ ἀποστολέας αὐτῆς εἶναι ὁ Ἐπίσκοπος ποὺ ἐπιθυμεῖ νὰ τελέσει τὸ ὑπερόριο μυστήριο καὶ ἀποδέκτης ὁ ἐπιχώριος καὶ ἁρμόδιος γιὰ τὴν ἔκδοση τῆς ἀδείας Ἐπίσκοπος.
β) ἀναφέρονται σ’ αὐτὴν σαφῶς:
1) τὸ εἶδος τοῦ μυστηρίου, 2) ὁ ἱερὸς ναὸς στὸν ὁποῖον πρόκειται αὐτὸ νὰ τελεσθεῖ, 3) ἡ ἡμερομηνία τελέσεως τοῦ μυστηρίου καὶ 4) ὁ ἀριθμὸς τῶν τέκνων καὶ ἡ οἰκογένεια στὴν ὁποίαν αὐτὰ ἀνήκουν.
Συνεπῶς, πρόκειται – καταρχὴν γιὰ μία ἐγκυρότατη ἀπὸ τυπικῆς ἀπόψεως ἐπιστολὴ γιὰ παροχὴ κανονικῆς ἀδείας γιὰ τέλεση ὑπερορίου μυστηρίου”.
Πρόκειται ὅμως “γιὰ μία ἐγκυρότατη ἀπὸ τυπικῆς ἀπόψεως ἐπιστολή”, ὅπως τονίζεται στὸ ἐν λόγῳ ἄρθρο τοῦ κ. Βαβούσκου;
Ὁ χαρακτηρισμὸς “ἐγκυρότατη” ἐξυπονοεῖ τήν τήρηση καὶ τῶν 4 προαναφερθεισῶν προϋποθέσεων.
Πρόκειται ὅμως γιὰ οἰκογένεια, ὅπως αὐτὴ ἐννοεῖται στὴν 4η προϋπόθεση;
Ὅταν ἕνας Ἀρχιεπίσκοπος ἀναφέρεται σὲ οἰκογένεια, ποιὸ εἶναι τὸ ἐννοιολογικὸ περιεχόμενό της; Γιατί δὲν ἐπεξήγησε ὁ Σεβ. Ἀμερικῆς, σὲ τί εἴδους “οἰκογένεια” ἀνεφέρετο; Νὰ παραβλέψει κανεὶς τὸ γεγονὸς ὅτι, ἂν ἀναφερόταν ἐπακριβῶς στὸ εἶδος τῆς “οἰκογένειας”, ἡ στάση τοῦ Σεβ. Γλυφάδας θὰ ἦταν διαφορετική;
Ὁμιλοῦμε γιὰ οἰκογένεια, ὅπως αὐτὴ ἐννοεῖται ἐκκλησιαστικῶς. Ἂν λοιπὸν ἕνας ὅρος ἐκ τῶν 4 προϋποθέσεων δὲν ἰσχύει, τότε τὰ περὶ “τυπικῶς ἐγκυρότατης ἐπιστολῆς” μὲ βάση τὶς προϋποθέσεις αὐτές”, δὲν ἀνταποκρίνονται στὴν πραγματικότητα.
“Συνεπῶς” σημειώνει ὁ κ. Βαβοῦσκος, “πρόκειται – καταρχὴν γιὰ μία ἐγκυρότατη ἀπὸ τυπικῆς ἀπόψεως ἐπιστολὴ γιὰ παροχὴ κανονικῆς ἀδείας γιὰ τέλεση ὑπερορίου μυστηρίου”. Γιατί λοιπὸν θεωρήθηκε “ἐγκυρότατη ἀπὸ τυπικῆς ἀπόψεως”, ἡ ἐν λόγῳ ἐπιστολή;
Ὅπως χαρακτηριστικὰ τονίζει ὁ κ. Βαβοῦσκος, “ἀναφέρονται σ’ αὐτὴν σαφῶς”, καὶ παραθέτει τὶς 4 προαναφερθεῖσες προϋποθέσεις. Ποῦ διεῖδε τὴ σαφήνεια στὴν ἀναφορὰ στὴν οἰκογένεια ὁ κ. Βαβοῦσκος;
Πῶς μπορεῖ νὰ παρακάμπτεται οὐσιώδης διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας μας στὸ θέμα τῆς ὁμοφυλοφιλικῆς συμβίωσης, μὲ τὴν ἀναφορὰ σὲ τέτοιας μορφῆς “οἰκογένεια”; Αὐτὴ δὲν ἦταν καὶ ἡ αἰτία τῶν θεολογικῶν ἐνστάσεων; Πῶς μπορεῖ νὰ ὁμιλεῖ κανεὶς γιὰ ἐγκυρότητα ἀπὸ “τυπικῆς ἀπόψεως”;
Ἀποτελεῖ “οἰκογένεια” ἡ “κατακριτέα συζυγία”, ὅπως ὀνόμαζε τὴν ὁμοφυλοφιλικὴ συμβίωση ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης Βαρθολομαῖος; “Εἶναι ἄγνωστοι καὶ κατακριτέαι συζυγίαι μετ’ ἀτόμων τοῦ ἰδίου φύλου”*, τόνιζε ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης Βαρθολομαῖος.
“Σύγχρονη ἐφεύρεση ἡ ὁποία καταδικάζεται” ὀνόμαζε τὴ μορφὴ αὐτῆς τῆς “οἰκογένειας” ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης Βαρθολομαῖος. “Καταδικάζονται δὲ αἱ σύγχρονοι ἐφευρέσεις τῶν λεγομένων «συμφώνων συμβιώσεως», τὰ ὁποῖα εἶναι ἀπόρροια ἁμαρτίας καὶ οὐχὶ κατὰ νόμον χαρᾶς”*, συμπλήρωνε ὁ Παναγιώτατος μὲ λύπη.
Πῶς τώρα ἡ 4η προϋπόθεση παραχαράσσεται μὲ συμβίωση, ἡ ὁποία εἶναι “ἀπόρροια ἁμαρτίας” σύμφωνα μὲ τὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη Βαρθολομαῖο καὶ σύμφωνα μὲ τὴ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας μας; Ἡ προϋπόθεση ποὺ ἀναφέρεται σὲ οἰκογένεια, καθιστᾶ τὴν ἐπιστολὴ “ἐγκυρότατη ἀπὸ τυπικῆς ἀπόψεως”, “γιὰ παροχὴ κανονικῆς ἀδείας γιὰ τέλεση ὑπερορίου μυστηρίου”;
*dogma.gr, ἀπὸ ἄρθρο τοῦ Ἀνδρέα Λουδάρου στὶς 9 Σεπτεμβρίου 2013 ποὺ τιτλοφορεῖτο “Δριμὺ κατηγορῶ τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη κατὰ τῆς συμβίωσης ὁμοφυλοφίλων”.