Βερολίνο: Στο «σπίτι του ενός» θα προσεύχονται μαζί χριστιανοί, μουσουλμάνοι και εβραίοι
Ο πρώτος ναός που θα φιλοξενεί τρεις θρησκείες ταυτόχρονα ετοιμάζεται στο Βερολίνο. Ονομάζεται House of One (ο Οίκος του Ενός) και θα είναι το πρώτο μέρος προσευχής που θα φιλοξενεί μαζί τρεις μονοθεϊστικές θρησκείες, δηλαδή Χριστιανούς, Μουσουλμάνους και Εβραίους.
Ο σχεδιασμός του ναού ανατέθηκε μετά από τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό ο «Οίκος του Ενός» και θα ανεγερθεί στο σημείο που βρίσκονταν η πρώτη εκκλησία του Βερολίνου , ο οποία όμως καταστράφηκε κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Στο εσωτερικό του θα υπάρχουν τρία τμήματα (μια εκκλησία, μια συναγωγή και ένα τζαμί) ωστόσο, στο κέντρο του κυριαρχεί ένας κοινός χώρος προσευχής, τονίζοντας τη σημασία της οικουμενικότητας.
Ο θεμέλιος λίθος του House of One σηματοδοτεί το τέλος των 10 χρόνων προγραμματισμού και την έναρξη μιας τετραετούς κατασκευής. Για να καλυφθεί το κόστος της ανέγερσής του ναού (47 εκατ.ευρώ), η ομοσπονδιακή κυβέρνηση και η πολιτεία του Βερολίνου έχουν συνεισφέρει 30 εκατομμύρια ευρώ και τα υπόλοιπα συγκεντρώνονται από δωρεές.
Ο ναός θα είναι ανοιχτός και σε άλλες θρησκείες, ακόμα και σε εκείνους χωρίς θρησκεία.
Το κτίριο που σχεδιάστηκε από τους βερολινέζους αρχιτέκτονες Kuehn Malvezzi, θα ενσωματώσει μια εκκλησία, ένα τζαμί και μια συναγωγή που θα συνδέονται με έναν κεντρικό χώρο συναντήσεων, όμως ο ναός θα είναι ανοιχτός και σε άλλες θρησκείες, ακόμα και σε εκείνους χωρίς θρησκεία.
«Η ιδέα είναι πολύ απλή», δήλωσε στον Guardian ο Ronald Stolte, Χριστιανός θεολόγος που βοήθησε στην έναρξη του έργου. «Θέλαμε να χτίσουμε ένα σπίτι προσευχής και μάθησης, όπου αυτές οι τρεις θρησκείες θα μπορούσαν να συνυπάρχουν ενώ η καθεμία διατηρεί τη δική της ταυτότητα».
Ο Andreas Nachama, ένας ραβίνος που μετατρέπει το όραμα σε πραγματικότητα σε συνεργασία με έναν πάστορα και ιμάμη, είπε:
«Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι προς τον Θεό και όλοι είναι καλοί».
Στο House of One, οι Χριστιανοί, οι Μουσουλμάνοι και οι Εβραίοι θα λατρεύουν ξεχωριστά, αλλά θα επισκέπτονται ο ένας τον άλλον για θρησκευτικές αργίες, εορτασμούς και εορτασμούς. «Είναι κάτι περισσότερο από ένα σύμβολο. Είναι η αρχή μιας νέας εποχής όπου δείχνουμε ότι δεν υπάρχει μίσος μεταξύ μας».