Ροή Ειδήσεων

Πειραιώς: ''Δεν έχουμε ανάγκη ακαδημαϊκής γνώσεως για να γνωρίσουμε την αλήθεια''

 

Την αρχαιοπρεπή Θεία Λειτουργία του Αγίου Αποστόλου και Ευαγγελιστού Μάρκου, Α΄ Επισκόπου Αλεξανδρείας, τέλεσε, με την δέουσα εκκλησιαστική τάξη και μέσα στο αναστάσιμο κλίμα, Κυριακή του Θωμά 1 Μαΐου 2022, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ.Σεραφείμ, στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς.

Με την τέλεση της Θείας Λειτουργίας, κορυφώθηκαν οι λατρευτικές εκδηλώσεις για την τίμηση της συνάξεως της εφέστιας Ιεράς Εικόνος της Παναγίας της Βηματάρισσας, της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου, γνήσιο αντίγραφο της οποίας, φυλάσσεται μόνιμα στον Ιερό Ναό.

Κατά την διάρκεια του κηρύγματός του ο Σεβασμιώτατος, αναφέρθηκε με ιδιαίτερη συγκίνηση, στο θαύμα της εμφανίσεως της Υπεραγίας Θεοτόκου στον Ιερό Ναό, που έλαβε χώρα κατά την διάρκεια της αγρυπνίας του Ευαγγελισμού της, το 1929.

«Ευρισκόμενοι μέσα στην πασχάλιο χαρμόσυνη περίοδο, δοξάζουμε τον εν Τριάδι Πανάγιον Θεόν, για την μεγάλη αυτή ευλογία που μας χαρίζει την ώρα αυτή, να τελούμε την θεία λατρεία μας, εις αυτόν τον Παναγιοσκέπαστο Ναό, εις τον οποίον η Υπεραγία Θεοτόκος», «ηυδόκησε να εμφανιστεί σωματικώς δις και να απλώσει το ιερό Της μαφόριο, την σκέπη και ευλογία Της, επί τον αγρυπνούντα, εις τιμήν και μνήμην του Ευαγγελισμού Της, πιστόν Ορθόδοξον λαόν» είπε χαρακτηριστικά ο Σεβασμιώτατος.

«Εορτάσαμε το Πάσχα», πρόσθεσε, «το αιώνιο πέρασμα της ανθρωπότητας, δια του Υιού του Θεού, του ενσαρκωθέντος Θεού Λόγου, στην όντως Βασιλεία, από την φθορά και τον θάνατο, στην ζωή και το φως». «Και σήμερα εορτάζουμε το Αντίπασχα».

«Αντίπασχα είναι κάθε Κυριακή στην Εκκλησία μας, όπου τιμούμε το γεγονός της Αναστάσεως. Τιμούμε δηλαδή το γεγονός ότι ο Χριστός μας απάλλαξε τελειωτικά, τελεσίδικα, αμετάκλητα, από τον θάνατο. Χάρισε και σε μας όλους το αιώνιο Πάσχα, το πέρασμα».

Στην συνέχεια, μιλώντας για την λειτουργική αναφορά του Αγίου Αποστόλου και Ευαγγελιστού Μάρκου, «μία Λειτουργία που προέρχεται από την αλεξανδρινή λειτουργική παράδοση και φέρει τον πλούτο και τη λατρεία των αδελφών μας της πολιάς αρχαιότητος», επεσήμανε: «Είμεθα ένα σώμα, μία καρδιά, μία πνοή, με όλους τους απ' αιώνος Αγίους. Μία κοινωνία προσώπων με κεφαλή έναν, τον Ιησούν Χριστόν. Η Εκκλησία μας είναι Χριστοκεντρική και νοηματοδοτείται και αγιάζεται από την κεφαλή της, που είναι ο Κύριος. Γι' αυτό ήρθε ο Κύριος στον κόσμο, για να μας προσφέρει για πάντα, τον εαυτό Του. Όχι απλώς να ζήσουμε μία γνώση του Αναστάντος, όχι απλώς να χαρούμε τη νίκη του Αναστάντος, όχι απλώς να βιώσουμε την Ανάσταση και το Ευαγγελικό μήνυμα, αλλά να γίνουμε σύσσωμοι, σύναιμοι, σύσαρκοι, σύζωοι με τον Αναστάντα».

Αναφερόμενος στην «καλή απιστία» του δύσπιστου μαθητή Θωμά, «μία δυσπιστία που είναι ίδιο γνώρισμα όλων μας», όπως χαρακτηριστικά είπε, σημείωσε πως «όλοι μας αναζητούμε αποδείξεις, θέλουμε να πειστούμε» και υπογραμμίζοντας με έμφαση πως η Εκκλησία μας συνευδοκεί σε αυτό, τόνισε ότι στην Αγία Γραφή αναφέρεται το «ερευνάτε τας Γραφάς», ενώ ο Κύριος παροτρύνει: «γνώσεσθαι την Αλήθειαν και η Αλήθεια ελευθερώσει υμάς».

«Αλλά η αλήθεια», συμπλήρωσε ο Σεβασμιώτατος, «δεν είναι ιδέα, λόγια, διανοητική προσέγγιση, αλλά είναι Πρόσωπο, είναι ενυπόστατη, είναι ο Χριστός. Και τον Χριστό δεν τον μαθαίνεις διαβάζοντας ένα βιβλίο, αλλά δια της σχέσεως μαζί Του, της προσωπικής εμπειρίας και κοινωνίας μαζί Του, που προϋποθέτει βέβαια την κάθαρση από τα πάθη».

«Δεν έχουμε ανάγκη νοησιαρχικής ή ακαδημαϊκής γνώσεως, για να γνωρίσουμε την αλήθεια, για να βεβαιώσουμε την Ανάσταση. Γιατί καλούμεθα αυτό, να είναι πείρα της ζωής μας».

«Τον Θεό Τον βιώνουμε, Τον ζούμε, Τον αναπνέουμε, Τον τρώμε, Τον πίνουμε. Γίνεται Εκείνος ο εαυτός μας κι εμείς ο δικός Του», είπε σε άλλο σημείο του κηρύγματός του, συμπληρώνοντας ότι ο Κύριος, την καλή δυσπιστία του Θωμά, δεν την απέρριψε και «όχι απλώς εμφανίσθηκε, αλλά του επέτρεψε να Τον ακουμπήσει και να πειστεί πια, βλέποντας τους τύπους των καρφιών», ενώ, τρία χρόνια νωρίτερα, όταν ο διάβολος ζήτησε αποδείξεις από τον Χριστό, «δεν του έκανε το χατίρι ο Κύριος, γιατί ήταν πονηρή και δολία η προαίρεση του».

«Η εμπειρία του Θεού, είναι εμπειρία καρδίας, πίστεως, χάριτος, είναι αλληλοπεριχώρηση προσώπων» σημείωσε ο Σεβασμιώτατος, συμπληρώνοντας ότι «ο Θωμάς επιβραβεύθηκε στην καλή του δυσπιστία, με το να ζήσει το θαύμα και να ανακηρύξει για όλους μας ''ο Κύριος μου και ο Θεός μου''».

«Με την Ανάσταση Του ο Κύριος, μας έδωσε δύο ευλογίες, την χαρά και την ειρήνη, που είναι όμως αποτελέσματα της αγιότητας. Και δεν εννοούμε την ψευδοειρήνη που βλέπουμε στον πλανήτη, την ειρήνη των ισορροπιών του τρόμου», τόνισε σε άλλο σημείο και συμπλήρωσε: «Μέσα στους διεθνείς οργανισμούς φιδοσέρνεται η διεθνής διπλωματία και παίζεται το βρώμικο σκάκι, της υποδουλώσεως των μικρών και ανυπεράσπιστων λαών».

«Ένα θέατρο παραλόγου, με αποτέλεσμα να σκοτώνονται άμαχοι, παιδιά, γυναίκες, γέροντες, ανίσχυροι, στον βωμό της παγκόσμιας διακυβέρνησης, της παγκόσμιας εξουσίας, του χρήματος, της απληστίας».

«Η βασική προϋπόθεση της ζωής μας», είπε ολοκληρώνοντας το κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος, «είναι να λάβουμε Πνεύμα Άγιο», «που θα μας οδηγήσει στην αλήθεια της ζωής, την επίγνωση του αληθινού Θεού, στην μελλοντική αποκατάσταση για την αιωνιότητα».

«Έχουμε την ευλογία να έχουμε την ιερά Εικόνα της Παναγίας της Βηματάρισσας, δωρεά του σεπτού Καθηγουμένου Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου, Αρχιμανδρίτου κ.Εφραίμ, σε αυτόν τον Παναγιοσκέπαστο Ναό».

«Απευθύνουμε σε Εκείνην, την προσευχή μας, την εκζήτηση μας, την πίστη μας και την αγάπη μας, στην μητρική της σκέπη, παρρησία και δύναμη» κατέληξε, ευχόμενος σε όλους «χρόνια πολλά, ευλογημένα, πάντα με το Φως της Αναστάσεως και με την δύναμη του Αναστημένου Κυρίου».