Ροή Ειδήσεων

Αρχιμανδρίτης Τιμόθεος Ηλιάκης: Ούτε στις χειρότερες φυλακές δεν γίνεται αυτό, ακόμα και εκεί υπάρχει τουλάχιστον επισκεπτήριο!






Α’ Μέρος Συνέντευξης στη Στέλλα Μεϊμάρη


- Πατέρα Τιμόθεε, είστε ένας από τους ανθρώπους που είστε χρόνια δίπλα στον πρώην Πατριάρχη Ειρηναίο και γνωρίζετε τα πράγματα εκ των έσω. Έχετε επικοινωνία σήμερα μαζί του;
Πράγματι τον γνωρίζω πολύ πριν γίνει Πατριάρχης. Εγώ ήμουν λαϊκός και εκείνος Έξαρχος του Παναγίου Τάφου και συχνά πήγαινα και εκκλησιαζόμουνα εκεί. Με είχε εντυπωσιάσει το ήθος και η αξιοπρέπεια του. Στη συνέχεια έγινα κληρικός, η σχέση μας συνεχίστηκε, τον παρακολούθησα και καθ’ όλη τη διάρκεια της πατριαρχίας του, με χρησιμοποίησε μάλιστα και ως συνεργάτη του, ως εκπρόσωπο επί του τύπου του ιδίου στην Αθήνα, όπου παραμένω μέχρι και σήμερα. Έχω παρακολουθήσει από κοντά όλα τα γεγονότα που ακολούθησαν τότε.
Σήμερα, ακόμα και εγώ, έχω ελάχιστη δυνατότητα επικοινωνίας μαζί του. Υπάρχει, βλέπετε, μόνο ένα κινητό που για να φορτίσει με μονάδες θέλει χρήματα. Ο Πατριάρχης Ειρηναίος από τη μέρα που έφυγε από το θρόνο δεν παίρνει ούτε ένα ευρώ και αυτό δημιουργεί ένα μεγάλο ερώτημα. Το Υπουργείο Εξωτερικών στέλνει ένα επίδομα για όλους τους πατέρες της αγιοταφικής αδελφότητας, το ποσοστό του Ειρηναίου που πάει; Δεν σκέφτεται κανείς πως θα ζήσει αυτός ο άνθρωπος;
To θέμα οπωσδήποτε είναι εσωτερικό του πατριαρχείου Ιεροσολύμων, αλλά πρωτίστως είναι πανανθρώπινο. Εμένα δεν με ενδιαφέρει ποιος είναι Πατριάρχης στα Ιεροσόλυμα, με νοιάζει ότι ένας άνθρωπος είναι κλειδωμένος εκεί και δεν έχει κανείς δικαίωμα να τον επισκεφτεί, ούτε ο ίδιος επιτρέπεται να βγει έξω. Ασθενεί και δεν μπορεί να τον δει γιατρός, έβγαλε 2 δόντια μόνος του… Αυτά είναι ανθρώπινα, τα θέλει ο Θεός αυτά; Δεν επαναστατεί και δεν μιλάει κανένας γι΄αυτή την κατάσταση!

- Κάποιοι ισχυρίζονται ότι παραμένει οικειοθελώς κλειδωμένος…
Nαι, διότι υπάρχει παραπληροφόρηση. Kατατέθηκε πρόσφατα μια επερώτηση στη Βουλή προς τον αρμόδιο υφυπουργό εξωτερικών από τον κ.Δημαρά και έναν άλλο βουλευτή για όλη αυτή την κατάσταση. Η επίσημη απάντηση ήταν πράγματι ότι «οικειοθελώς παραμένει». Η αλήθεια, όμως, είναι πολύ διαφορετική.
Όντως είχε γίνει πρόταση στον Ειρηναίο από τον τότε υπουργό Εξωτερικών να φύγει από το Πατριαρχείο και να εγκατασταθεί όπου θέλει με όλες τις ανέσεις και τις τιμές ενός πρώην Πατριάρχη. Ο ίδιος αρνήθηκε, είπε: «Γιατί να φύγω; Είμαι αγιοταφίτης, είμαι 50 χρόνια εδώ». Αλλά αυτό, όπως σας είπα, είναι εσωτερικό θέμα του Πατριαρχείου. Από εκεί, όμως, μέχρι να τον κλειδώσουμε, έχει μεγάλη απόσταση!
Μια γυναίκα πρόσφατα κατήγγειλε επώνυμα ότι πήγε και ζήτησε να τον δει και μόνο που δεν την έδειραν. Το ίδιο συνέβη και με ένα αξιωματικό ελληνικού πολεμικού πλοίου που επισκέφτηκε επίσημα το Πατριαρχείο και του συμπεριφέρθηκαν απρεπέστατα. Αυτό τι σχέση έχει με τον αν θέλει να φύγει ή όχι ο Ειρηναίος; Είναι δικαίωμα του.
Επίσης, πως είναι δυνατόν να είναι κλειδωμένος μόνος του και να είναι το λουκέτο απέξω;

- Ποιος τον έχει κλειδώσει;
Yπάρχουν σχετικές φωτογραφίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας . O δικηγόρος του, ο κ. Ραγκούσης, που ζήτησε, μέσω του ισραηλινού εισαγγελέα και του ελληνικού υπουργείου εξωτερικών, να τον δει, πήγαν και του άνοιξαν. Δεν υπάρχει άλλος υπεύθυνος, εκτός από το νυν Πατριάρχη Θεόφιλο. Δεν μπορεί κάποιος μοναχός ή μητροπολίτης να πάρει τέτοια απόφαση, παρά μόνο ο «πρώτος». Το γιατί δεν το ξέρω, θα πρέπει να ρωτήσετε τον ίδιο.
Εγώ το μόνο που ξέρω είναι ότι δεν μπορώ να πάω να δω τον άνθρωπο μου, η αδελφή του από την Αμερική, τα ανίψια του, κάποιος που τον αγαπάει, δεν επιτρέπεται να τον επισκεφτεί. Είναι αυτό ανθρώπινο; Σε λίγες μέρες είναι Χριστούγεννα όλοι θα πάνε εκκλησία, μόνο ο Ειρηναίος δεν έχει δικαίωμα να πάει. Γιατί απαγορεύεται; Mπορεί κάποιος να μου απαντήσει;

- Η κατάσταση της υγείας του, τόσο της σωματικής, όσο και της ψυχολογικής, πως είναι;
Ο ίδιος μας λέει «είμαι καλά», τι θα πει… Άνθρωποι που τον έχουν δει από μακριά, γιατί υπάρχει ένας μικρός εξώστης, ένα μπαλκονάκι δηλαδή και ένα παράθυρο που βγαίνει και χαιρετάει τον κόσμο, λένε ότι είναι φανερά αδυνατισμένος, χωρίς δόντια… Περισσότερο εκείνος μας δίνει δύναμη. Αν ήμουν εγώ, θα είχα φύγει από την πρώτη μέρα. Δεν με θέλετε μία, δεν σας θέλω εγώ δέκα. Εκείνος, όμως, κρίνει ότι πρέπει να μείνει. Και έχει και ένα δίκιο, αν αναλογιστεί κανείς ότι από 15 χρονών είναι εκεί, πώς να φύγει τώρα;
Η επικοινωνία μας έχει μειωθεί πολύ, όπως σας είπα, τον τελευταίο καιρό, γιατί και εκείνος δεν μπορεί να πάρει τηλέφωνο λόγω ελλείψεως χρημάτων, αλλά και εδώ για εμάς, με την οικονομική κρίση, είναι δύσκολα τα πράγματα. Φίλοι μαζεύουν χρήματα και προσπαθούν με κάποιο τρόπο να του τα στείλουν. Ευτυχώς υπάρχει ένας Άραβας της απολύτου εμπιστοσύνης που έχει ένα παντοπωλείο εκεί κοντά και τον εξυπηρετεί, γιατί ούτε γράμμα δεν επιτρέπουν να του πάνε, αν είναι δυνατόν δηλαδή, έλεος! Ούτε στις χειρότερες φυλακές δεν γίνεται αυτό, ακόμα και εκεί υπάρχει τουλάχιστον επισκεπτήριο.

Πηγή: pentapostagma.gr