Translate

Σάββατο, 19 Ιανουαρίου 2013

Ο Αραβόφωνος Αγιοταφίτης Ρωμανός αποκηρύσσει το μοιχεπιβάτη του Πατριαρχικού Θρόνου των Ιεροσολύμων Θεόφιλο.





Μετά τους δύο Έλληνες κληρικούς (Ιωάννη και Σωφρόνιο) ένας ακόμη χειροτονημένος ιερέας του Παναγίου Τάφου αποδοκιμάζει δημόσια τον Θεόφιλο στα Ιεροσόλυμα!

Πρόκειται για τον αραβόφωνο εφημέριο Ρωμανό Ραντουάν ο οποίος σε επιστολή που κοινοποίηθηκε στο ποίμνιο του Ελληνορθόδοξου Πατριαρχείου και ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στην Ηλεκτρονική Εφημερίδα «ΣΑΜΙΑΚΗ ΓΝΩΜΗ» κάνει λόγο για πνευματική υποβάθμιση και υπολειτουργία της Σιωνίτιδας Εκκλησίας με κύριο υπεύθυνο της κατάστασης τον «σφετεριστή του θρόνου» όπως χαρακτηριστικά αποκαλεί τον Θεόφιλο.

«Κάθε φορά που προσπαθούσα να σας ανοίξω διάλογο σχετικά με σοβαρά πνευματικά θέματα αδιαφορούσατε αλλάζοντας το θέμα και στρέφατε την όλη συζήτηση γύρω από εγκόσμια και διοικητικά ζητήματα, προσπαθώντας μάλιστα να αποπροσανατολίζετε τη συνομιλία την εκτρέπατε αλλού με το να μου δίνετε μερικά χρηματικά ποσά ως ευλογία» καταγγέλλει ο π. Ρωμανός Ραντουάν.

Το νέο αυτό κρούσμα απόρριψης του Θεοφίλου επιτείνει τις τριβές στο εσωτερικό της Αγιοταφιτικής Αδελφότητας ενώ σύμφωνα με Διπλωματικές πηγές των Αθηνών, η αμφισβήτηση στο πρόσωπο του αναμένεται να συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα με απρόβλεπτες εξελίξεις ύστερα από την επικείμενες εκλογές σε Ισραήλ και Ιορδανία αντίστοιχα.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΟΥ ΑΡΑΒΟΦΩΝΟΥ ΚΛΗΡΙΚΟΥ ΕΧΕΙ ΩΣ ΕΞΗΣ:

Προς τον Αρχιεπίσκοπο Θαβωρίου

σφετεριστή του πατριαρχικού θρόνου των Ιεροσολύμων  κ.κ. Θεόφιλο.

Σας Αποστέλλω μια σαφή, εγκάρδια και ειλικρινή επιστολή.

Επιτρέψτε μου σεβασμιότατε να ασπαστώ το χέρι σας και να σας απευθύνω τούτη την ειλικρινή επιστολή, χωρίς καμιά υποκρισία, και να σας αναφέρω τις Αρχές, που εγώ ασπάζομαι και τις σκέψεις, που έχω σχετικά με τα προβλήματα, τα οποία ανέκυψαν ανάμεσα μας, αφού πολλές φορές αρνηθήκατε να με ακούσατε δια ζώσης ή και εγγράφως.

Όπως γνωρίζει η σεβασμιότητά σας η χειροτονία μου τελέστηκε διά χειρών του αειμνήστου Πατριάρχη Διόδωρου Α΄ το 1985, με σκοπό να διακονώ τον Κύριο και την αγιοτάτη Εκκλησία του στους Αγίους μας  Τόπους. Ιδιαίτερα, μου ανέθεσε τον τομέα της πνευματικής καθοδήγησης και κατήχησης, κατά πρώτον, των αραβοφώνων πιστών, και των ρωσοφώνων και άλλων γλωσσών συνάμα. Μου ανέθεσε επίσης τη διακονία της διδαχής του περιεχομένου της ορθόδοξης χριστιανικής πίστεως στους παραπάνω αλλόγλωσσους, δεδομένου της άγνοιας και του πνευματικού κενού, που επικρατούσε τότε. Ο αείμ. Πατριάρχης Διόδωρος εξήρε μάλιστα τότε την ορθότητα της λειτουργίας της Ι.Μ. και του Ρώσικου θεολογικού Ινστιτούτου της Αμερικής από το οποίο αποφοίτησα. Κατ' αυτόν τον τρόπο διακόνησα, ακολουθώντας αυτές τις Αρχές και τηρώντας πιστά τις καθοδηγήσεις, που πήρα από τον αείμνηστον Πατριάρχη Διόδωρο, τις οποίες εξακολουθώ μέχρι σήμερα να είμαι πιστός.

Το πραξικόπημα που διαπράχθηκε στο Πατριαρχείο μας το 2005 οδήγησε στην εκθρόνιση του Πατριάρχη Ειρηναίου Α΄, στην απομάκρυνσή του και τον εγκλεισμό του στο προσωπικό κελί του, στο περιορισμό της ελευθερίας του, παρά την ανυπαρξία κανονικών εκκλησιαστικών λόγων και αιτιών που επιβάλλουν κάτι παρόμοιο. Το πραξικόπημα εκείνο αποτελεί ένα πρωτοφανές γεγονός στην ιστορία της Εκκλησίας μας γενικά και του Πατριαρχείου των Ιεροσολύμων ιδιαίτερα.

Παρά ταύτα όμως κλείσαμε τα μάτια και τα στόματά μας και δεν προβήκαμε σε καμιά αντίδραση. Αντίθετα, συνεργαστήκαμε μαζί σας, όπως πράξαμε στη Κεφάρ Καννά, όταν ήσασταν εκεί ηγούμενος και μετά την αναρρίχηση σας στο πατριαρχικό θρόνο, σε ότι αφορούσε και σχετιζόταν με τη πνευματική καλλιέργεια των αραβοφώνων ρωμιών ορθοδόξων μελών του ποιμνίου μας.                          Η διακονία μας εκεί συμπεριλάμβανε εκτός από τις πνευματικές δραστηριότητες και προγράμματα διαφώτισης και διανομής εντύπων και περιοδικών όπως είναι « Το φως του Χριστού» και ετήσιων ημερολογίων.

Δυστυχώς όμως, εδώ και μια πενταετία με καταδιώκετε. Προσπαθείτε να πλέξετε συνωμοσίες για να παρακωλύετε όλες    τις πνευματικές προσπάθειες κατήχησης και άλλων φιλανθρωπικών προγραμμάτων μου. Ξεκινήσατε μάλιστα από τη πόλη SHAFA AMROU, όπου καλλιεργήσατε τους σπόρους της διχόνοιας μεταξύ εμού και του εκεί εφημερίου. Τον διατάξατε μάλιστα να αντικαταστήσει όλες τις κλειδαριές και να με διώξει από τον Ι. Ναό. Στη κωμόπολη MIJAYDEL, ανακαινίσαμε τον Ι . Ν του Αγίου Νικολάου, ανεγείραμε μαντρότοιχο γύρω από τον Ι. Ναό για περισσότερη προστασία του οικοδομήματος και επαναφέραμε τις ιερές ακολουθίες και τη πνευματική διακονία μαζί με άλλες δραστηριότητες. Κι εκεί επίσης προβήκατε σε σχεδιασμό και εκτέλεση μιας άλλης συνωμοσίας, με την οποία επιδιώξατε τον αποκλεισμό μου από τη τέλεση κάθε μορφής ακολουθίας, προσευχής και λειτουργικής διακονίας. Απαγορεύσατε ακόμη και την κρούση της καμπάνας. Προχωρήσατε μάλιστα στο να δώσετε εντολή κατεδάφισης όσων κτισμάτων και οικοδομικών έργων εξυπηρετούν διάφορες φιλανθρωπικές δραστηριότητες.

Γιατί τα κάνατε όλα αυτά; Μήπως ντρέπεστε επειδή ανήκουμε στη παραδοσιακή ορθόδοξη χριστιανική εκκλησιαστική κοινότητα; Ή μήπως φοβόσαστε κάποια  μικρή οργή των φανατικών εβραίων, που αντιτίθενται στην χριστιανική ορθόδοξη παρουσία σε οποιαδήποτε ιουδαϊκή πόλη, όπως στη κωμόπολη «MAJDAL HAMSEK»; Σας υπενθυμίζω τα λόγια του Κυρίου : « πας ουν όστις ομολογήσει εν εμοί  έμπροσθεν των ανθρώπων, ομολογήσω κ' εγώ εν αυτώ έμπροσθεν του πατρός μου του εν ουρανοίς» (Ματθ. 10:32). Να γνωρίζετε σεβασμιότατε πως είστε η πέτρα του σκανδάλου για πολλούς, ιδιαίτερα για τα παιδιά, που περιμένουν τις σχολικές διακοπές και αργίες για να προσέρχονται τακτικά στον Ι.Ν του Αγίου Νικολάου για να προσεύχονται και να απασχολούνται και με άλλες φιλανθρωπικές δραστηριότητες!!!

Άραγε, δεν έφτασαν στα αυτιά σας οι κραυγές των αθώων παιδιών, που αναστέναζαν κλαίγοντας επειδή ήσαν υποχρεωμένα να παραμένουν στα σπίτια τους, ή να περιπλανώνται στους δρόμους, απασχολούμενα με βλαβερά και άχρηστα παιγνίδια και σπαταλώντας έτσι το πολύτιμο χρόνο τους; Οφείλετε λοιπόν να θυμηθείτε τα λόγια εκείνα του Κυρίου: « ος δε αν σκανδαλίση ένα των μικρών τούτων των πιστευόντων εις εμέ, συμφέρει αυτώ ίνα κρεμασθή εις τον τράχηλον αυτού και καταποντισθή εν τω πελάγει της θαλάσσης» (Ματθ. 18:06).

Συνεχίσατε επίσης τις διαταγές σας με τις οποίες μου απαγορεύσατε την τέλεση κάθε εκκλησιαστικού λειτουργήματός μου και παροχής εκκλησιαστικών υπηρεσιών μου προς τους αδελφούς ορθόδοξους ρωσόφωνους πιστούς στις κωμοπόλεις RAMA, AL-BAALA και TARSHIHA. Ενώ στην YAFA της Ναζαρέτ, προσπαθήσατε και εκεί να σπείρετε τη διχόνοια εμποδίζοντάς με από την τέλεση των μυστηρίων κα άλλων πνευματικών μου λειτουργημάτων και ακολουθιών στα μέλη της ρωσικής ορθόδοξης παροικίας, ώστε να ενταχθεί στους κόλπους της εντόπιας αραβόφωνης ορθόδοξης κοινότητας.

Δεν περιοριστήκατε στα παραπάνω μόνο. Αλλά μας εμποδίσατε ακόμη να προβούμε σε αγαθοεργίες και ελεημοσύνες. Παρά ταύτα όμως δεν πρόκειται να πετύχετε το παραμικρό στις προσπάθειές σας αυτές, επειδή το ποίμνιο, που παρακολουθούσε ως αυτόπτης μάρτυρας τις συνωμοσίες σας όλες που διαπράξατε στην γειτονική εκκλησία της AL- MIJAYDAL έχει ήδη συνειδητοποιήσει την νέα διαπλεγμένη συνωμοσία και αντιστέκεται σθεναρά σε κάθε απόπειρα. Μάθετε  λοιπόν και βάλτε καλό στο νου σας πως δεν πρόκειται να επιτρέψουμε την επανάληψη όσων συνέβησαν στις παραπάνω κωμοπόλεις ή κι' αλλού.

Δώσατε την εντολή σας για διακοπή της μισθοδοσίας μου από τις αρχές του 2012. Ζητήσατε δια του μητροπολίτη Ναζαρέτ Κυριακού να παρουσιαστώ ενώπιον σας. Δεν θα παρουσιαζόμουν αφ' εαυτού μου, επειδή είχα βαρεθεί να κάθομαι μαζί σας, όταν εσείς αρνείστε να ομιλείτε με ειλικρίνεια και να αντικρούσετε τους καταγγέλλοντες και τους διαβάλλοντες με συκοφάντες. Για τον λόγο αυτό ζήτησα από τον μητροπολίτη Κυριακό να καθορίσει ο ίδιος μια ημερομηνία παρουσίασης μου ενώπιον σας, πράγμα το οποίο δεν επετεύχθη. Κατόπιν αυτού, εκδώσατε μια εκδικητική, αυταρχική και αντικανονική απόφαση περί αφορισμού μου. Την απόφασή σας αυτή την κοινοποιήσατε σε όλες τις ορθόδοξες επαρχίες του πατριαρχείου, συνάμα και στην ρώσικη ορθόδοξη εξαρχία. Χρησιμοποιείτε ακόμη και τα Μ.Μ.Ε  και άλλα ηλεκτρονικά ιστολόγια και ιστοσελίδες για να απειλείτε και να εκφοβίζετε τους ιερείς μαζί με το χριστεπώνυμο λαό, προτρέποντας τους να μη συμμετέχουν μαζί μου σε οποιαδήποτε εκκλησιαστική τελετουργία. Οφείλω εδώ να σας υπενθυμίσω τα λόγια του Αποστόλου Παύλου: «τις ημάς χωρίσει από της αγάπης του Χριστού ; θλίψις ή στενοχώρια ή διωγμός ή λιμός ή γυμνότης ή κίνδυνος ή μαχαίρα;» (Ρωμ. 8:35).

Σε ότι αφορά την υπακοή. Για ποια υπακοή μιλάτε; Για εκείνη που βλάπτει τον πλησίον, για εκείνη που αντιβαίνει την βασική εντολή του Κυρίου (αγάπα τον πλησίον σου ως εαυτόν). Σου υπενθυμίζω πως πάντα ήμουν υπάκουος μέχρι θανάτου, σ' ότι αφορούσε και αφορά την διακονία, τη στερέωση της πίστεως των ορθοδόξων χριστιανών.

Είχα προσωπικά κινδυνέψει πριν 12 χρόνια όταν προσπάθησα να φτάσω στο χωριό ZABABDA, για να τελέσω εκεί δυο γάμους και μια Θεία Λειτουργία, κατά τη περίοδο απαγόρευσης της κυκλοφορίας και του αποκλεισμού των δρόμων, λόγω του πολέμου στο Ιράκ, επί των ημερών του Σαντάμ Χουσέϊν. Παρά ταύτα όμως ήμουν ευτυχής επειδή παρεμπόδισα δυο ορθόδοξες χριστιανικές οικογένειες να μεταπηδήσουν σε άλλη χριστιανικά ετερόδοξη κοινότητα, λόγω ανυπαρξίας τότε ορθοδόξου εφημερίου ιερέα σε εκείνο το χωριό.

Σε ότι αφορά και σχετίζεται με το σωματείο «ΣΟΦΙΑ» το ιδρύσαμε για φιλανθρωπικούς σκοπούς κα απευθύνεται η δράση του προς όλους τους χριστιανούς ορθοδόξους πιστούς, ανεξαρτήτως της εθνικής τους καταγωγής. Παράλληλα, δραστηριοποιείτο και στα έργα ανακαίνισης των εγκαταλελειμμένων ιερών ναών, όπως εκείνου του Αγίου Νικολάου στη περιοχή AL-MOUJAYDEL. Με το σωματείο αυτό επιδιώκαμε  να ενισχύουμε  και να στερεώνουμε τακτικά την παρουσία των πιστών μας στη πατρώα Αγία Γη μας. Γιατί εσείς λοιπόν πολεμάτε αυτό το σωματείο, ενώ σας είχαμε αποστείλει το καταστατικό, τους σκοπούς και την αποστολή του, ζητώντας την ευλογία σας; Αντιθέτως, αρνηθήκατε εσείς την κάθε συνεργασία μαζί μας.

Μη νομίζετε σεβασμιότατε ότι στα πλαίσια της πολιτικής στερήσεων, καθυπόταξης και των απειλών μπορείτε να με εκτρέψετε από την οδό της πίστεως και των έργων που επιτελώ, δια των οποίων προσπαθούμε να διαφυλάσσουμε την ακρίβεια των δογμάτων μας και των παραδόσεων της αγίας Εκκλησίας μας, αφενός, και την αφοσίωσή μου στην ιεροσύνη μου, την οποία, ιεροσύνη δηλ. την μετατρέψατε εσείς σε επάγγελμα και την συνδέσατε με γραφειοκρατία με διάφορα χαρτιά, έγγραφα και σφραγίδες. Ασχολείστε, ενδιαφερόμενος με τα επιφανειακά,  αδιαφορώντας για το περιεχόμενο και την ουσία. Μάθατε λοιπόν ότι δεν διαθέτω αρκετό χρήμα για να δωροδοκήσω κανένα, ούτε συνδέομαι με κρατούντες της εξουσίας. Ότι έχω και κατέχω ή διαθέτω είναι η ακλόνητη πίστη μου και η πεποίθησή μου, που δεν κλονίζεται, παρά το στενωπό  που διαβαίνει και που οδηγεί στην σωτηρία. Μια σωτηρία που προϋποθέτει και απαιτεί κόπους και προσβλητικές κακουχίες για να διαφυλάσσεται η ορθόδοξη πίστη στον Ιησού Χριστό καθαρή, σταθερή και αδιάβλητη. Αντιθέτως, ο ευρύς και εύκολος δρόμος που μας επιδεικνύετε είναι αυτός που σίγουρα οδηγεί στην απώλεια, την οποία εγώ αρνούμαι και απορρίπτω. Θυμηθείτε λοιπόν τα λόγια του Κυρίου: «και μη φοβηθήτε από των αποικτεννόντων το σώμα, την δε ψυχήν μη δυναμένων αποκτείναι. Φοβηθήτε δε μάλλον τον δυνάμενον και ψυχήν και σώμα απολέσαι εν γεέννη» (Ματθ. 10:28).

Μετά την απόφαση σας περί αφορισμού μου, ύστερα δε από παρεμβάσεις μερικών, μεταξύ αυτών, ο μητροπολίτης, ιερείς και λαϊκοί, για επίλυση και διευθέτηση του όλου θέματος, υποχώρησα σε πολλά, ενεργώντας σε βάρος της συνείδησής μου, γράφοντάς σας διάφορες επιστολές, με τις οποίες ζήτησα συγγνώμη. Σταμάτησα ακόμα να λειτουργώ και να εκτελώ τα εκκλησιαστικά λειτουργικά μου καθήκοντα για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα. Μάταια όμως και χωρίς κανένα αποτέλεσμα.

Δεν ενθυμήστε βέβαια πόσες φορές σας είχα επισκεφτεί στο παρελθόν. Κάθε που προσπαθούσα τότε να ανοίξω διάλογο σχετικά με σοβαρά πνευματικά θέματα αδιαφορούσατε αλλάζοντας το θέμα και στρέφατε την όλη συζήτηση γύρω από εγκόσμια και διοικητικά ζητήματα, προσπαθώντας μάλιστα να αποπροσανατολίζετε τη συζήτηση την συνομιλία την εκτρέπατε αλλού με το να μου δίνετε μερικά χρηματικά ποσά ως ευλογία.

Εξακολουθείτε να απειλείτε με αφορισμό οποιονδήποτε συμπροσεύχεται μαζί μου. Άλλους δωροδοκείτε ή τους τάζετε κάτι άλλο για να με αποφεύγουν. Εγώ όμως σεβασμιότατε σας επαναλαμβάνω τον Θείο λόγο «εγώ είμαι ο τιμωρός λέει Κύριος». Δεν διαθέτω τίποτε άλλο με το οποίο σας απειλώ εκτός από το να σας υπενθυμίσω την φοβερή εκείνη ημέρα της κρίσεως κατά την οποία ο έκαστος από μας θα στέκεται ενώπιον του δίκαιου κριτή εκθέτοντας τα πεπραγμένα του κατά την διάρκεια της ζωής του επί της γης.

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

Σας δηλώνω ότι, μαζί με τα ευλογημένα μέλη της ενορίας μου, που είναι αφοσιωμένα στην Αγία μας Εκκλησία και στη διδασκαλία της αποδεσμευόμαστε από την αυταρχική ηγεσία σας. Σας ανακοινώνουμε επίσης ότι αποσπόμαστε από την αντικανονική και άδικη διοίκησή σας. Επιφυλάσσομαι διατηρώντας του πλήρους δικαιώματος μου να προσφύγω σε οποιαδήποτε παραδοσιακή ορθόδοξη σύνοδο, η οποία ασπάζεται τα ορθόδοξα δόγματα και την ορθή πίστη, η οποία θα συνεργάζεται δικαίως, αληθώς και ορθοδόξως μαζί μας, ώστε να μπορούμε να συνεχίσουμε την ιερατική πορεία μας με φόβο θεού και με ορθότητα της πίστεως.

Μας συγχωρείτε διότι απευθύνομαι σε σας με τον τίτλο “σεβασμιότατε” και όχι όπως προτιμάτε και επιθυμείτε, (δηλ. Μακαριότατε). ΣΑΣ ΔΗΛΩΝΩ ΟΤΙ Ο ΜΑΚΑΡΙΟΤΑΤΟΣ ΖΕΙ ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΕΣΕΊΣ ΘΕΣΠΙΣΑΤΕ ΕΝΑ ΝΈΟ ΝΟΜΟ, ΠΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΥΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΩΣ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟ ΘΡΟΝΟ.

Να συγχωρείτε επίσης επειδή κοινοποιώ την παρούσα επιστολή μου σε όλα τα Μ.Μ.Ε και τις ιστοσελίδες και άλλα ηλεκτρονικά μέσα στα οποία εσείς είχατε κοινοποιήσει την απόφαση αφορισμού μου. Πράττω τούτο για να διασαφηνιστεί η εικόνα σε κάθε ενδιαφερόμενο πιστό.  «ό λέγω υμίν εν τη σκοτία, είπατε εν τω φωτί, και ό εις το ους ακούετε, κηρύξατε επί των δωμάτων» (Ματθ. 10:27).

Τέλος, καλώ τον εαυτό μου όπως καλώ και εσάς σεβασμιότατε να επικαλεσθούμε τη φωνή της συνείδησής μας. Να βαίνουμε στη παρούσα ζωή μας σύμφωνα με την βούληση του Θεού. Να μη ικανοποιούμε τις επιθυμίες μας και τον εγωισμό μας, αλλά να προσπαθούμε με τις επί γης ενέργειες μας να κερδίσουμε την αιώνια ζωή.

Είθε ο Θεός να μας εισακούσει.


Ο ταπεινός εκ των ιερέων εφημέριος της ελληνορθόδοξης ενορίας της YAFA της Ναζαρέτ

π. Ρωμανός Ραντουάν

YAFA της Ναζαρέτ στις 21 Νοεμβρίου του π. ημερολογίου - 04.12.2012.

Η παρασημοφορηση του προεδρου Μαχμούντ Αμπάς την παραμονή των Χριστουγέννων 24ης Δεκεμβρίου 2012/6ης Ιανουαρίου 2013 από τον Θεόφιλο μήπως τελικά συνέβη για να μετριαστεί ο απόηχος της επιστολής του Αραβόφωνου ιερέα (Ρωμανού Ραντουάν) στο ποίμνιο της περιοχής, φοβούμενος ανάλογο ξεσηκωμό του ποιμνίου όπως το Μάιο του 2007;;;

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Επικοινωνία